• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳

ابتلای خانوادگی به کرونا با عادی انگاری/موج جدید نخواهیم داشت

  • 11 مرداد 1400 - 14:36
ابتلای خانوادگی به کرونا با عادی انگاری/موج جدید نخواهیم داشت

به گزارش مهر، شهرام حبیب‌زاده ظهر دوشنبه در جلسه شورای اداری استان اردبیل به فعالیت‌های مستمر در قالب ستاد پیشگیری از کرونا برای ابلاغ شیوه‌نامه‌ها و کنترل بیماری خطرناک کرونا در سطح استان اشاره و اظهار کرد: متأسفانه در ماه‌های اخیر رعایت پروتکل‌های بهداشتی به کمتر از ۵۰ درصد رسیده در حالی که انتظار می‌رود در این شرایط خطیر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی مردم به بیش از ۹۰ درصد برسد.

وی خطرناک بودن موج پنجم کرونا را با ابتلای خانوادگی به این ویروس خطرناک یادآور شد و اظهار کرد: بیش از ۸۰ درصد افراد بستری و گرفتار بیماری کرونا افرادی هستند که تاکنون واکسن ضد کرونا را دریافت نکردند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل تصریح کرد: ما در اکثر شهرستان‌ها با بحران کمبود تخت در پذیرش بیماران روبه‌رو هستیم به گونه‌ای که روز به روز تعداد مراجعین به بیمارستان‌ها زیاد شده و تشدید این بیماری را در شرایط حساس کنونی شاهد هستیم.

حبیب‌زاده به جلسه فوق‌العاده ستاد مدیریت بیماری کرونا در استانداری اشاره کرد و افزود: تصمیمات خوبی گرفته شد که با اجرایی شدن آنها امیدواریم خیز پنجم را مهار کنیم چرا که تنها راه مهار بر این خیز خطرناک رعایت پروتکل‌های بهداشتی، زدن ماسک و دوری از تجمعات است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در نامه‌ای که وزیر بهداشت به مقام معظم رهبری نوشتند، امیدواریم تصمیمات ملی نیز در مهار و کنترل این بیماری گرفته شود تا بیش از این شرایط بحرانی‌تر نشود.

حبیب‌زاده از راه‌اندازی مجدد نقاهتگاه‌ها برای بستری بیماران به شکل سرپایی و قرنطینه خانگی اشاره کرد و ادامه داد: همه باید به کنترل این بیماری با اقناع مردم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی کمک کنند تا در کنار این امر سرعت واکسیناسیون به مهار این ویروس خطرناک کمک کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل بیان کرد: با عبور از این خیز پنجم امیدواریم موج جدیدی را شاهد نباشیم چرا که به سرعت واکسیناسیون گروه‌های پرخطر و بالای ۴۰ سال انجام می‌شود که در استان اردبیل نیز تا پایان شهریورماه این گروه‌های سنی واکسینه خواهند شد.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=858

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.