• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳

آموزش «سالمندی موفق» در مساجد شهر اصفهان ارائه می‌شود

  • 02 فروردین 1402 - 11:12
آموزش «سالمندی موفق» در مساجد شهر اصفهان ارائه می‌شود

ژاله کرمانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه ۱۲ درصد از جمعیت استان اصفهان سالمند و بالای ۶۰ سال هستند، اظهار داشت: شیب سالمندی در این خطه تندتر از میانگین کشوری است و از این رو رسالت حوزه آموزش صحیح برای ورود به دوره سالمندی موفق بیش از پیش احساس می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: از دیرباز مسجد بعنوان کانون تجمع سالمندان مطرح بوده و این ظرفیت فرصتی مناسب برای ارائه آموزش‌های دوران سالمندی به شهروندان ارشد شهر اصفهان است.
مسئول دبیرخانه شهر دوستدار سالمند گفت: آموزش در سطح مساجد شهر اصفهان با عنوان طرح «شبستان» از سال ۱۴۰۱ به صورت پایلوت در تعدادی از مساجد شروع شد که با استقبال مردمی مواجه گردید و در سال ۱۴۰۲ همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان کارشناسان حوزه سالمندی موفق آموزش‌های خود را در مساجد شهر آغاز می‌کنند.
کرمانی افزود: آموزش‌ها در قالب طرح شبستان شامل مجموعه آموزش‌ها پیرامون مراقبت‌های جسمی و روانی ویژه شهروندان ارشد و همچنین آموزش برای افراد میانسال جهت ورود به دوران سالمندی است.
وی با اشاره به تحقیقات انجام شده، گفت: باید با ارائه برنامه‌های متنوع از انزوای اجتماعی سالمندان جلوگیری کنیم زیرا ثابت شده است بین انزوای اجتماعی و احساس تنهایی با افزایش میانگین ابتلاء به بیماری‌های روحی و نیز مشکلاتی همچون افزایش فشار خون، بیماری‌های قلبی، چاقی و آلزایمر ارتباط مستقیمی وجود دارد و موارد مراجعه به بیمارستان در میان افرادی که دچار انزوای اجتماعی هستند بسیار بیشتر است.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=39952

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.