• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳

آموزش جلوگیری از پیری پوست و پاکسازی پیشرفته توسط دکتر فاطمه حبشی

  • 18 تیر 1401 - 11:40

پیری یک فرآیند طبیعی در چرخه زندگی ما است یکی از اثرات پیری تغییرات در پوست صورت این تغییرات شامل خارش، لک و بثورات پوستی است اما آیا ما با این تغییرات طبیعی به طور غیرقانونی برخورد می کنیم؟ تا پایان این مقاله با ما همراه باشید تا در مورد روند پیری پوست و راه های پیشگیری از آن که توسط دکتر فاطمه حبشی و در سایت https://fatemehhabashi.com آموزش داده شده است بیشتر بدانید.

به طور کلی اولین علائم پیری از دهه دوم زندگی به تدریج در سطح پوست ظاهر می شود. ابتدا خطوط ریز ظاهر می شوند، سپس عمق چین و چروک و افتادگی صورت و کاهش خاصیت ارتجاعی پوست و از بین رفتن چربی زیر پوست به مرور زمان محسوس می شود.

رشد پوست به دلایل مختلف بسیاری از علل پیری پوست مانند پیری و وراثت کاملا طبیعی هستند. با این حال، عواملی وجود دارند که می توانند منجر به پیری زودرس پوست شوند و خوشبختانه می توان از اثرات آنها بر روی پوست پیشگیری کرد یا کاهش داد.

از طرفی باید بگویم که رویکرد بی نقص زندگی و مراقبت از پوست می تواند در کاهش علائم آشکار پیری پوست و جلوگیری از پیری زودرس پوست مفید باشد. اگر از تاثیر عوامل داخلی و خارجی بر عملکرد و ساختار پوست آگاه باشیم، می توانیم از پوست خود مراقبت کنیم و روش های مناسب برای جوانسازی پوست را انتخاب کنیم.

سه علامت اصلی پیری وجود دارد که هر کدام به روشی متفاوت روی پوست صورت تاثیر می گذارد.

چین و چروک

چین و چروک های ظریف اولین نشانه های قابل مشاهده پیری پوست هستند. چین و چروک های کوچک به نام خطوط مژه یا ناخن پا اغلب از گوشه چشم بیرون زده و باعث کوچکتر شدن چشم از حد معمول می شود. این خطوط خوب معمولا در ۳۰ سالگی ظاهر می شوند، اما به طور خاص، زمان ظهور آنها به سبک زندگی و میراث ما بستگی دارد. بعد از چین و چروک دور چشم، چرخش چین و چروک صورت است. . در ابتدا این چین‌ها تنها زمانی دیده می‌شوند که صورت و ابروها تشکیل می‌شوند، اما با افزایش سن، چین‌های صورت بیشتر نمایان می‌شوند و به چین‌های معمولی تبدیل می‌شوند، حتی زمانی که چهره به چهره باشند. خطوط صاف همچنین باعث ایجاد ناهماهنگی بین ابروها می شود که اغلب بعد از تمام خطوط و ردیف ها ایجاد می شود.

کاهش حجم عضلات صورت

معمولاً دیدن چهره شما کمی دشوار است. این وضعیت در نهایت منجر به افتادگی پوست، افتادگی گونه ها و «گردن بوقلمون» می شود. در نتیجه ظاهر کلی صورت تغییر می کند و صورت خسته و خشک می شود. چین‌هایی که بین بینی و دهان ایجاد می‌شوند، به نام چین‌های نازولبیال نیز به دلیل افتادگی پوست و کاهش حجم صورت ایجاد می‌شوند.

از دست دادن خاصیت ارتجاعی پوست

پیوندهای ساختاری پوست با افزایش سن ضعیف می شود. در نتیجه کلاژن محافظ پوست کاهش می یابد و پوست خاصیت ارتجاعی خود را از دست می دهد. علاوه بر این، پوست خشک و چروک شده و درخشش و شادابی جوانی خود را از دست می دهد. این تغییر معمولاً دیرتر از سایر علائم رخ می دهد و معمولاً در اکثر افراد پس از ۵۰ سالگی ظاهر می شود.

علل پیری پوست

سن و ژنتیک

برخی از علل پیری پوست اجتناب ناپذیر است. مانند فرزندپروری یا ژنتیک. برخی از بیماری های پوستی می توانند از بدو تولد پیر و چروکیده به نظر برسند یا پیری پوست انسان را تسریع یا کند کنند. لازم است بدانید که ژنتیک نقش مهمی در پیری پوست دارد. در نتیجه، حتی نوع و رنگ طبیعی پوست ما بر سرعت پیری پوست تأثیر می گذارد. به عنوان مثال، خطر ایجاد چین و چروک در پوست تمیز یا حساس در سنین جوانی بیشتر از پوست های تیره است.

اثرات هورمونی

کاهش سطح استروژن باعث کاهش انتقال پیام بین سلول ها می شود. کاهش جریان خون به پوست نیز از انتقال مواد مغذی و اکسیژن به پوست جلوگیری می کند. در نتیجه نور پوست از بین می رود و پوست تغییر رنگ می دهد.

عوامل محیطی پیری پوست

بسیاری از عوامل خارجی بر روند پیری پوست تأثیر می‌گذارند که همگی به فرآیندی به نام استرس اکسیداتیو مربوط می‌شوند. استرس اکسیداتیو باعث آزاد شدن مولکول هایی به نام رادیکال های آزاد می شود. رادیکال های آزاد باعث پیری زودرس پوست، آسیب به ساختارهای پوست و تخریب اجزای پوست مانند اسید هیالورونیک، کلاژن و الاستین می شوند. پوست حاوی مولکول هایی به نام آنتی اکسیدان است که توانایی جذب و توقف رادیکال های آزاد را دارد. آنتی اکسیدان ها رادیکال های آزاد را در شرایط عادی جذب و خنثی می کنند. با این حال، توانایی پوست در خنثی سازی رادیکال های آزاد به مرور زمان کاهش می یابد و تمام اجزای سلول های پوست را از بین می برد. عوامل مختلف سبک زندگی نیز در فرآیند استرس اکسیداتیو نقش دارند. این عوامل را بررسی خواهیم کرد.

نور خورشید

نور خورشید عامل اصلی پیری خارجی پوست به دلیل استرس اکسیداتیو است. آسیب های ناشی از نور خورشید و از بین رفتن رنگ پوست از عوامل اصلی ایجاد لک و پیری پوست هستند.

غذا خوردن

آنتی اکسیدان ها ترکیبات آلی هستند که توانایی از بین بردن رادیکال های آزاد را دارند و پوست را از آسیب های ناشی از اکسیدان ها نجات می دهند. به همین دلیل است که خوردن میوه های سرشار از آنتی اکسیدان و سبزیجات نقش مهمی در حفظ پیری دارد.

مراقبت نامناسب از پوست

اگر به خوبی از پوست خود مراقبت نکنید یا از محصولاتی که مناسب پوست شما نیستند استفاده کنید، پوست شما خیلی سریع پیر می شود. برای محصولات مراقبت از پوست خود، باید از شوینده های ملایم متناسب با نوع پوست خود استفاده کنید و از محصولاتی استفاده کنید که مخصوص مشکلات پوستی شما هستند. محافظت از پوست در برابر اشعه های خورشید برای جلوگیری از پیری زودرس پوست بسیار مهم است و این امر مستلزم استفاده از محصولات مراقبت از پوست با کیفیت و مناسب است.

اینها مواردی بودند که در مورد پیری پوست لازم بود بدانید. اما این همه ماجرا نیست. شما برای اینکه پوست شادابی داشته باشید یا بتوانید پاکسازی صورت را فرا بگیرید نیاز دارید که در دوره آموزش پاکسازی پوست حرفه ای شرکت کنید. این دوره ها می توانند تمامی نکات حرفه ای را به شما بیاموزند. یکی از این دوره های کاربردی، دوره پاکسازی پوست فلدورا است. اگر با این دوره آشنا نیستید کافیست با ۰۹۱۲۰۳۱۱۳۱۷ تماس بگیرید و مشاوره رایگان دریافت کنید. پس از گذراندن این دوره می توانید به راحتی وارد بازار کار پاکسازی پوست شوید.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=25345

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.