• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳

آملی‌ها پرافتخارترین تیم لیگ را بردند/ عطایی در یک قدمی فینال

  • 11 اسفند 1401 - 12:54
آملی‌ها پرافتخارترین تیم لیگ را بردند/ عطایی در یک قدمی فینال

به گزارش خبرگزاری مهر، دور رفت مرحله نیمه‌نهایی لیگ برتر مردان امروز (چهارشنبه دهم اسفند) با دو دیدار به صورت متمرکز در سالن فدراسیون والیبال پیگیری شد.
در دومین مسابقه که از ساعت ۱۸ آغاز ‌شد، تیم‌های لبنیات هراز آمل و پیکان تهران به مصاف یکدیگر رفتند که و نماینده آمل با شکست سه بر صفر پیکان پرافتخارترین تیم لیگ برتر مردان در یک قدمی صعود به دیدار نهایی سی‌وششمین دوره این رقابت‌ها قرار گرفت.
بهروز عطایی سرمربی تیم هراز در ابتدای این مسابقه از ترکیب پوریا حسین‌خانزاده، عرفان نوروزی، علی حاجی‌پور، مجتبی میرزاجانپور، محراب ملکی‌سرخی و علی رمضانی استفاده کرد و ابوالفضل قلی‌پور لیبروی این تیم بود.
در آنسوی میدان نیز محمد فلاح، رافائل فارینا، حمزه زرینی، علی شفیعی، محمدطاهر وادی و پوریا فیاضی بازیکنان شروع کننده تیم پیکان در این دیدار جذاب بودند که محمدرضا حضرت‌پور به عنوان لیبرو آن‌ها را همراهی کرد.
تیم پیکان تهران در این مسابقه در سه ست متوالی و با امتیازهای ۲۷ بر ۲۵، ۲۵ بر ۲۲ و ۲۵ بر ۲۰ نتیجه را به لبنیات واگذار کرد تا یک گام از دیدار نهایی دور شود.
تیم لبنیات هراز آمل در ابتدای ست نخست چهار امتیاز از پیکان پیش افتاد و این برتری را تا امتیاز ۱۷ حفظ کرد اما در امتیاز ۲۳ دو تیم برابر شدند تا رقابت‌ دو تیم بسیار جدی شود. در نهایت نماینده آمل ۲۷ بر ۲۵ فاتح ست نخست شد تا تماشاگران علاقمند این تیم جشن برد در یک ست بگیرند.
در ست دوم نیز تیم لبنیات برتری محسوس خود در این مسابقه را حفظ کرد و با امتیاز ۲۵ بر ۲۲ به پیروزی رسید تا از نظر ست شماری دو بر صفر از نماینده تهران پیش بیافتد. رافائل بازیکن خارجی تیم پیکان در این ست از ناحیه مچ پا مصدوم شد و نتوانست تیم را در ادامه مسابقه همراهی کند.
در ابتدای ست سوم نیز تیم پیکان سه امتیاز متوالی به حریف قدرتمند خود واگذار کرد تا پیمان اکبری وقت استراحت درخواست کند و از افزایش اختلاف پوئن‌ها جلوگیری کند. روند برتری هرازی‌ها تا پایان این ست نیز ادامه یافت و ۲۵ بر ۲۰ به پیروزی رسیدند. پوریا فیاضی از تیم پیکان در این ست تنها کارت زرد مسابقه را دریافت کرد.
بدین ترتیب نماینده آمل در نخستین دیدار دو تیم هراز و پیکان در مرحله نیمه‌نهایی لیگ برتر مردان که مربیان با تجربه‌ای را در خدمت دارند، سه بر صفر به پیروزی رسید تا شاگردان بهروز عطایی فاتح جدال نخست مربیان باتجربه لیگ برتر در این مرحله باشند.
خلیل یگانه‌مجد و حمید حق‌بین ناظران فنی و داوری این دیدار بودند که به مدت ۹۹ دقیقه پیگیری شد.
مسعود ذوقی، محمد عشق‌دوست و وحید پورکاشیان نیز به ترتیب به عنوان داور اول، داور دوم و داور ویدئوچک، قضاوت این مسابقه را برعهده داشتند که بیش از یک هزار نفر تماشاگر داشت. به دلیل استقبال بسیار زیاد علاقمندان والیبال و ظرفیت محدود سالن فدراسیون والیبال، از ست دوم درب سالن بسته شد و دیگر اجازه ورود به تماشاگران داده نشد.
محمود افشاردوست، امیرحسین منظمی، مصطفی کارخانه و مسئولان ورزشی دو باشگاه لبنیات هراز و پیکان تهران از جمله تماشاگران ویژه این مسابقه بودند. همچنین امیرحسین توخته که به دلیل محرومیت امکان همراهی تیم لبنیات را نداشت و سرمربیان تیم‌های شهداب یزد و پاس گرگان از دیگر تماشاگران این مسابقه بودند.
لبنیات و پیکان در دیدارهای دور رفت و برگشت مرحله مقدماتی هر کدام یک پیروزی به دست آوردند. در دور رفت لبنیات که میزبان بود سه بر صفر حریف را شکست داد و در دور برگشت پیکان در تهران سه بر دو حریف را مغلوب خود کرد.
لبنیات هراز آمل با ۱۸ برد، هشت باخت و ۵۲ امتیاز به عنوان تیم دوم و پیکان تهران با ۱۶ پیروزی، ۱۰ باخت و ۵۱ امتیاز با قرار گرفتن در رتبه سوم جدول رده‌بندی مقدماتی راهی پلی‌آف شدند و در مرحله یک چهارم نهایی با گذشتن از سد تیم‌های فولاد سیرجان ایرانیان و نیان الکترونیک خراسان به مرحله نیمه‌نهایی رسیدند.
دیدار برگشت دو تیم هراز و پیکان ساعت ۱۵ روز جمعه ۱۲ اسفند برگزار می‌شود و در صورت نیاز به مسابقه سوم، دو تیم براساس برنامه دور رفت روز یکشنبه ۱۴ اسفند به مصاف یکدیگر می‌روند.
مسابقه رده‌بندی لیگ برتر والیبال مردان به صورت تک بازی ساعت ۱۴:۳۰ روز سه‌شنبه ۱۶ اسفند برگزار می‌شود و دیدار فینال نیز ساعت ۱۸ همان روز انجام خواهد شد.
در دیگر مسابقه دور رفت مرحله نیمه‌نهایی لیگ برتر مردان تیم‌ شهداب یزد سه بر صفر پاس گرگان را شکست داد تا همچون لبنیات استرس کمتری برای مسابقه دوم داشته باشد.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=39335

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.