• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳

آمریکا ۵۰۰ میلیون دلار کمک جدید در اختیار اوکراین قرار می دهد

  • 03 تیر 1401 - 0:31
آمریکا ۵۰۰ میلیون دلار کمک جدید در اختیار اوکراین قرار می دهد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سی ان ان، دولت بایدن در آمریکا ۵۰۰ میلیون دلار کمک نظامی اضافی به اوکراین اعطا کرده است.

گفته شده که این بسته کمکی آمریکا به اوکراین شامل موشک اندازهای M۱۴ هیرماس نیز بوده است.

یک مقام آگاه در این باره گزارش داد که دولت بایدن ۵۰۰ میلیون دلار کمک نظامی اضافی به اوکراین را به زودی اعلام خواهد کرد.

در این گزارش آمده است که بسته کمک نظامی اضافی شامل سامانه‌های موشکی توپخانه با تحرک بالا و همچنین مهمات توپخانه می‌باشد که به زودی از سوی دولت بایدن اعلام خواهد شد.

همزمان دولت اوکراین روز پنجشنبه اعلام کرد که تجهیزات موشکی توپخانه ای با تحرک بالا (HIMARS) را از آمریکا تحویل گرفته است. تجهیزات مذکور مربوط به یک سیستم تسلیحاتی دوربرد قدرتمند که دولت کی یف امیدوار است که در میدان نبرد با روسیه به کمک این کشور بیاید.

«الکسی رزنیکوف» وزیر دفاع اوکراین در خصوص تحویل محموله جدید از آمریکا در توئیتر خود آورد: «از همکار و دوست آمریکایی ام، لوید آستین، به خاطر این ابزارهای قدرتمند قدردانی می‌کنم! وزیر دفاع اوکراین افزود که تابستان گرمی در انتظار نظامیان روسی خواهد بود و آخرین تابستان برای برخی از آنها.»

دولت اوکراین می‌گوید در جهت تطابق بهتر با برد سامانه‌های راکتی روسی به سامانه‌های توپخانه ای دوربرد آمریکا نیاز دارد. واشنگتن اما اعلام کرده به دلیل هراس از تشدید درگیری‌ها، از دولت کی یف تضمین گرفته است که از این سلاح‌های دوربرد برای حمله به خاک روسیه استفاده نکنند.

از سوی دیگر، فرماندهی نیروهای مسلح اوکراین می‌گوید دولت آمریکا تسلیحات نظامی خود را به صورت ناقص در اختیار اوکراین قرار می‌دهد.

بنا به اعلام منابع نظامی اوکراین، توپخانه‌های هویترزی ام ۷۷۷ آمریکا در حالی به دست ارتش اوکراین می‌رسد، که فاقد سیستم هدف گیری است.

فرماندهی نیروهای مسلح اوکراین در این باره گفت که ما در مورد سیستم‌های جی پی اس صحبت می‌کنیم که امکان استفاده از مهمات هدایت شونده و هویتزر را برای ترکیب شناسایی و حمله فراهم می‌کند.

مقامات نظامی اوکراین می‌گویند آمریکا این تصمیم را به دلیل ترس از دسترسی روسیه به فناوری‌های نظامی خود اتخاذ کرده است.

منبع : مهر

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=24213

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.