• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳

آمریکا در حال مشورت با طالبان است

  • 02 شهریور 1400 - 2:38
آمریکا در حال مشورت با طالبان است

به گزارش مهر به نقل از رویترز، «جیک سالیوان»، مشاور امنیت ملی رئیس جمهور آمریکا از گفتگو و مشورت روزانه با طالبان درباره افغانستان خبر داد.

به گفته سالیوان، آمریکا درباره هر آنچه در کابل پایتخت افغانستان اتفاق می‌افتد با طالبان مشورت می‌کند.

مشاور امنیت ملی بایدن در ادامه افزود: آماده هرگونه عملیاتی هستیم که ممکن است توسط داعش، القاعده یا سازمان دیگری در افغانستان انجام شود. توانایی مقابله با هرگونه حمله تروریستی، چه از افغانستان یا از هر جای دیگر، را داریم. این احتمال وجود دارد که القاعده توانایی خود را در افغانستان دوباره بازیابد.

به گفته مشاور امنیت ملی آمریکا، این کشور در حال رایزنی نزدیک با متحدان و شرکای خود با هدف تخلیه سریع از افغانستان است.

جیک سالیوان در عین حال تاکید کرده که واشنگتن به طالبان اعتماد ندارد، زیرا آن‌ها تصاویر وحشتناکی را زمانی که در قدرت بودن به نمایش گذاشتند.

با گذشت بیش از یک هفته از تصرف کابل توسط طالبان، همچنان گمانه‌زنی‌ها در مورد آینده افغانستان و سرنوشت حکومت در این کشور ادامه دارد.

طالبان در یک اقدام بهت‌آور و حیرت‌انگیز، با سرعتی که برای تمامی کارشناسان سیاسی و بین‌المللی و حتی کارشناسان امور افغانستان و حتی شاید خود افغان‌ها غیرقابل تصور بود، توانستند با از بین بردن حاکمیت گذشته افغانستان و پایان دادن به ریاست‌جمهوری اشرف غنی، حاکمیت را در افغانستان به دست بگیرند.

با این حال هرج و آشفتگی در فرودگاه کابل، پایتخت افغانستان همچنان ادامه دارد و ده‌ها هزار تن از شهروندان افغانستان در اطراف و شمار اندکی از آنان در درون فرودگاه کابل تجمع کرده‌اند تا از افغانستان خارج شوند.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=3161

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.