• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳

آمریکا: توافق «ابراهیم» کافی نیست/ ضرورت تحقق راه حل دودولتی

  • 21 مهر 1400 - 9:40
آمریکا: توافق «ابراهیم» کافی نیست/ ضرورت تحقق راه حل دودولتی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از جروزالیم پست، مقامات آمریکایی امروز چهارشنبه اعلام کردند که «توافق ابراهیم» (توافق عادی سازی روابط برخی کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی) جایگزینی برای حل مشکل بین فلسطینیان با این رژیم نیست.

یک مقام آمریکایی در این باره گفت که دولت بایدن با تعهدی روشن به راه حل دو دولتی کار خود را آغاز کرده است. ما به این تعهد خود ادامه می دهیم. ما به دنبال این هستیم که تا جایی که می توانیم، به بهترین نحو در این زمینه پیشرفت کنیم.

یک مقام وزارت خارجه آمریکا نیز به شرط فاش نشدن نامش گفت: ما همچنان از همکاری اقتصادی بین اسرائیل و همه کشورهای منطقه استقبال می کنیم. ما امیدواریم که بتوان از مسئله عادی سازی به عنوان اهرمی برای پیشرفت در مسیر (روابط) اسرائیل و فلسطین استفاده کرد.

اظهارات فوق در آستانه دیدار سه جانبه امروز چهارشنبه «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا با «یائیر لاپید» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی و «عبدالله بن زاید آل نهیان» وزیر امور خارجه امارات مطرح شده است.

پیشتر رسانه های صهیونیستی از سفر سه روزه لاپید به واشنگتن خبر داده بودند. تایمز اسرائیل در این باره اعلام کرده بود که لاپید در روز سه شنبه دیداری با «کاملا هریس» معاون رئیس جمهور آمریکا، دیداری سه جانبه در روز چهارشنبه با آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا و شیخ عبدالله بن زاید وزیر امور خارجه امارات متحده عربی خواهد داشت.

جروزالیم پست نیز اعلام کرده بود که به نظر می‌رسد ایران و مذاکرات برجام یکی از موضوعات اصلی در دستور کار این دیدار باشد.

منبع : مهر

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=8718

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.