• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳

آمریکا تحریم های جدید علیه مقاومت عراق و حزب الله لبنان اعمال کرد

  • 19 مرداد 1400 - 8:56
آمریکا تحریم های جدید علیه مقاومت عراق و حزب الله لبنان اعمال کرد

به گزارش مهر به نقل از المانیتور، وزارت خارجه آمریکا در اطلاعیه ای که در وبسایت این وزارتخانه منتشر شد؛ از تحریم های جدید علیه گروه های مقاومت مورد حمایت ایران در کشورهای عراق، سوریه و لبنان خبر داد.

این تحریم ها، کتائب حزب الله عراق، عصائب اهل الحق عراق و حزب الله لبنان را هدف قرار می دهد حال آنکه شامل حال دو شرکت تجاری سوریه به نام های «وائل عیسی» و « ایمن الصباغ» و همچنین سه شرکت تجاری روسیه نیز می شود.

تحریم های تحمیلی از سوی وزارت خارجه آمریکا همه نهادها، سازمان های آمریکایی و پرسنل آنها را از امضای قراردادهایی با موضوع تأمین یا تدارکات هر گونه کالا، فناوری یا خدمات به گروه ها و شرکت های مشمول تحریم منع می کند.

البته این تحریم ها در تاریخ ۱۹ جولای تحت قانون «مقابله با اقدامات اشاعه‌ای ایران، کره شمالی و سوریه» اعمال شده اما تا امروز رسانه ای نشده بود.

طبق این تحریم ها، فروش هر گونه اقلام مندرج در لیست موسوم به «فهرست مهمات آمریکا» به این گروه‌ها و شرکت‌های نام برده ممنوع است و تمامی قراردادها مبنی بر فروش کالاهای دفاعی یا ارائه هر گونه خدمات دفاعی به آنها را لازم به فسخ می‌داند. تا صدور دستور العمل جدید، این تدابیر به مدت ۲ سال از زمان اجرایی‌شدن پابرجا خواهند بود.

این در حالی است که پیشتر هم کنگره آمریکا طرح هایی را برای تحت فشار گذاشتن گروه های مقاومت ارائه کرده بود. در تاریخ ۷ خرداد، «مارکو روبیو» سناتور جمهوریخواه ایالت فلوریدا و ۱۵ تن دیگر از هم قطارانش، پیشنهاد اعمال تحریم علیه اتباع خارجی، نهادها و دولت‌هایی را مطرح کردند که از جنبش حماس، جهاد اسلامی فلسطین و دیگر گروه‌های مقاومت حمایت می‌کنند.

در تاریخ ۵ مرداد نیز، گروهی از اعضای مجلس نمایندگان آمریکا با معرفی قطعنامه‌ای، از کشورهای اروپایی خواستند کلیت حزب‌الله را به عنوان «سازمان تروریستی» معرفی کند.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=1757

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.