• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳

آمریکا تحریم‌های محدودی بر ضد خط لوله نورداستریم ۲ روسیه وضع کرد

  • 31 مرداد 1400 - 8:35
آمریکا تحریم‌های محدودی بر ضد خط لوله نورداستریم ۲ روسیه وضع کرد

به گزارش مهر به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، دولت بایدن تحریم‌های محدودی بر ضد ۳ کشتی و شرکت روسی وضع کرد که در ساخت پروژه خط لوله نورد استریم ۲ مشارکت دارند.

این تحریم‌های جدید تحت فشار سناتورهای هر دو جناح سیاسی آمریکا بر دولت بایدن که معتقدند اقدامات کافی برای توقف این خط لوله انجام نشده است وضع شدند. اما این تحریم‌های محدود نمی‌توانند منتقدان دولت بایدن را آرام کنند چراکه شرکت آلمانی‌ای که واقعاً ساخت پروژه را به عهده دارد از تحریم‌ها معاف شده است.

این تحریم‌های جدید بر ضد کشتی روسی اوستاپ شرمتا، مالک روسی یک کشتی دیگر به نام جی‌اس‌سی نوبیلیتی و شرکت عمرانی کنستانتا، وضع شده‌اند.

آن‌چه بسیار مورد توجه قرار گرفته است این است که شرکت آلمانی نورداستریم ای‌جی که مالک این پروژه است و هیچکدام از مدیران ارشد آن تحریم نشده‌اند و در واقع دولت بایدن چندی پیش به آنها معافیت از تحریم اعطا کرده است. این اقدام بایدن با اعتراض شدید نمایندگان مجلس آمریکا روبرو شده بود. آنها معتقد بودند این خط لوله اهرم قدرت بسیار خطرناکی برای روسیه خواهد بود. دولت بایدن با اعلام اینکه با این خط لوله موافق نیست خاطر نشان کرد که متوقف کردن آن به روابط آمریکا و آلمان لطمه وارد می‌کند.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=2931

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.