• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳

آمریکا باید به دلیل نقض حقوق بشر در افغانستان پاسخگو باشد

  • 02 شهریور 1400 - 20:40
آمریکا باید به دلیل نقض حقوق بشر در افغانستان پاسخگو باشد

به گزارش مهر به نقل از وبگاه هیل، «چن شو» نماینده دائم چین در سازمان ملل امروز سه‌شنبه تصریح کرد که آمریکا و متحدانش باید به دلیل نقض حقوق بشر در افغانستان پاسخگو باشند.

نماینده دائم چین در سازمان ملل در نشست شورای حقوق بشر این نهاد پیرامون افغانستان گفت: ایالات متحده، بریتانیا، استرالیا و کشورهای دیگر باید در قبال نقض حقوق بشر توسط ارتش های خود در افغانستان در جایگاه پاسخگویی قرار بگیرند و سیر جلسه کنونی باید این موضوع را پوشش دهد.

«چن شو» در این باره افزود: ایالات متحده و سایر کشورها تحت پرچم دموکراسی و حقوق بشر مداخلات نظامی را در سایر کشورهای مستقل انجام داده و مدل خود را بر کشورهایی با تاریخ و فرهنگ بسیار متفاوت تحمیل می کنند.

از سوی دیگر، «وانگ ون‌بین» سخنگوی وزارت خارجه چین هم امروز اعلام کرد: جامعه بین المللی باید تلاش کند تا وضعیت افغانستان را به جهت مثبتی هدایت کند. آمریکا و انگلیس به‌جای بررسی تحریم طالبان، باید به‌خاطر نقض حقوق بشر که در زمان اشغال افغانستان انجام داده‌اند، جواب پس دهند.

گفتنی است که تنها دست آورد قریب به ۲ دهه اشغالگری نظامیان خارجی در افغانستان به سرکردگی تروریست های آمریکایی، تشدید خشونت ها و درگیری ها در این کشور بوده است.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=3243

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.