• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲

آغاز کارهای مطالعاتی انتقال آب غدیر به شهرستان‌های شوش و کرخه

  • 10 فروردین 1402 - 13:50
آغاز کارهای مطالعاتی انتقال آب غدیر به شهرستان‌های شوش و کرخه

محمد کعب عمیر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: این هفته نشست‌هایی جداگانه با مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان و رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در ارتباط با حل مسائل و مشکلات مردم و کشاورزان حوزه انتخابیه برگزار شد.
وی با اشاره به مطالبه چند دهه کشاورزان مسیر رودخانه شاوور گفت: در نشست با مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان خواستار اصلاح و کاهش تعرفه آب بهای کشاورزی زمین‌های مسیر رودخانه شاوور شدم که مقرر شده نسبت به این مطالبه، تعرفه حق آب بهای فصلی کشاورزی به دائمی تبدیل و یک برابر محاسبه شود.
نماینده مردم شوش و کرخه در مجلس با اشاره به نشست‌های پیشین خود با وزیر نیرو در راستای انتفاع شوش و کرخه از طرح انتقال آب غدیر افزود: در این نشست بر لزوم تسریع در مطالعات کارشناسی پروژه آبرسانی به شوش و کرخه از لوله انتقال آب غدیر برای جذب اعتبارات لازم این پروژه تاکید شد.
کعب عمیر ادامه داد: بر اساس گفته‌های مدیران سازمان آب و برق خوزستان کار مطالعاتی پروژه انتقال آب غدیر به شهرستان‌های شوش و کرخه آغاز شده که از مسئولان امر انتظار می‌رود در انجام کارهای مطالعاتی اهتمام جدی داشته باشند تا هرچه سریع‌تر این پروژه انجام شود.
نماینده مردم شوش و کرخه در مجلس تصریح کرد: با توجه به نشست‌ها و پیگیری‌های صورت گرفته، الحاق کوی انصار به شهر شوش انجام شده و در روزهای آینده نهایی می‌شود.
وی بیان کرد: اصلاح رقم عملکرد کاشت و تولید شلتوک زمین‌های کشاورزی شهرستان‌های شوش و کرخه در راستای کاهش مبالغ جرایم پرداخت شده توسط برنج کاران نیز یکی دیگر از موضوعاتی بود که در نشست با مدیران سازمان آب و برق و جهادی کشاورزی به آنها پرداخت شد و قول مساعدت و همکاری نسبت به این مورد داده شد.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=40170

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.