• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳

آغاز بهره برداری از پتروپالایشگاه‌ها از سال ۱۴۰۱

  • 05 فروردین 1401 - 12:43
آغاز بهره برداری از پتروپالایشگاه‌ها از سال ۱۴۰۱

به گزارش خبرگزاری مهر، فرهاد احمدی مدیرعامل شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران در گفتگو با برنامه «پنجره‌ای رو به بهار» رادیو اقتصاد افزود: امروز زندگی بشر بالای ۳۰، ۴۰ درصد متأثر از مشتقات نفتی است از البسه گرفته تا ظروف، صنایع ساختمانی، صنایع غذایی، صنایع کشاورزی بالغ بر شش هزار محصول امروزه در دسترس بشر است.

مدیرعامل شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران با تاکید بر اینکه محصولات و فرآورده‌های سبک از خود نفت خام ارزش افزوده بیشتری دارد، اظهار داشت: نفت خام را الان بشکه‌ای ۶۰ دلار یا حدود ۷۰ دلار و این روزها ۱۰۰ دلار می‌فروشیم، ولی قیمت محصولات آن تا ۲۵۰۰ دلار می‌تواند افزایش می‌یابد.

احمدی اضافه کرد: در بحث نفت خام مشمول تحریم هستیم، اما در بخش فرآورده‌ها و مشتقات نفتی محدودیتی نداریم و مشمول تحریم نیستیم بنابراین راه این است که ما به سمت تولید محصولات و احداث پالایشگاه‌ها و پتروپالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها برویم.

مدیرعامل شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران در پایان تاکید کرد: امروزه قدم‌های ویژه‌ای به سمت احداث پتروپالایشگاه‌ها یعنی به سمت تولید محصولات پتروشیمی و تکمیل زنجیره ارزش برداشته شده است که خوشبختانه در سنوات گذشته حدود دو میلیون بشکه پروژه‌های پتروپالایشگاهی تعریف شد که به بخش خصوصی واگذار شده و انشاالله از سال ۱۴۰۱ به بعد ما شاهد به ثمر رسیدن این پروژه‌ها خواهیم بود.

منبع : مهر

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=18796

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.