• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳

آغاز برداشت غلات از مزارع شمال استان اردبیل

  • 10 خرداد 1401 - 1:14
آغاز برداشت غلات از مزارع شمال استان اردبیل

به گزارش خبرنگار مهر، جابر جهان‌بین، فرماندار شهرستان پارس‌آباد عصر دوشنبه در جلسه هماهنگی خرید غلات در این شهرستان که با حضور امام جمعه شهرستان پارس‌آباد برگزار شد، اظهار کرد: امسال ۲ هزار و ۶۰۰ هکتار از اراضی دیم و آبی پارس‌آباد به کشت جو اختصاص یافته است.

وی تصریح کرد: بیش از پنج هزار تن محصول از مزارع این شهرستان تولید و برای عرضه به بازار آماده خواهد شد.

این مسئول با بیان اینکه امسال با توجه به شرایط خشکسالی در تأمین نهاده‌های دامی به ویژه جو مشکلاتی وجود دارد، گفت: امیدواریم از کشاورزان و زارعین جو به قیمت واقعی خریداری و ذخیره‌سازی برای فصول بعدی به انجام برسد.

فرماندار شهرستان پارس‌آباد کیفیت محصول برداشت شده غلات را در شهرستان پارس‌آباد مناسب ارزیابی کرد و افزود: بعد از جو نوبت برداشت گندم است که ۱۸ خردادماه در این شهرستان آغاز خواهد شد و در این زمینه چهار مرکز خرید نیز برای تحویل زارعین آماده و مهیا شده است.

جهان‌بین در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ۳۰۰ دستگاه کمباین و ادوات کشاورزی آماده برداشت محصولات زراعی منطقه پارس‌آباد هستند که امیدواریم بهترین شرایط را در تولید غلات این منطقه شاهد باشیم.

وی از زارعین خواست تا محصول خود را به موقع تحویل مراکز خرید داده و مقرر شده تا به موقع بها گندم و سایر محصولات خریداری شده نیز از سوی تعاون روستایی و غلات پرداخت شود.

جهان‌بین جلوگیری از سوزاندن باقیمانده بقایای زمین‌های زراعی را یادآور شد و اضافه کرد: نباید زارعین کاه و کلش باقیمانده در اراضی را آتش زده و یا نسبت به از بین بردن مواد عالی خاک تلاشی را انجام دهند.

امام جمعه شهرستان پارس‌آباد نیز ضرورت پرداخت زکات از سوی زارعین منطقه را یادآور شد و بیان کرد: یک دهم محصول برداشت شده زکات محصول می‌شود و نباید این فریضه الهی را به فراموشی سپرد.

حجت‌الاسلام قنابی ادامه داد: پرداخت زکات نه تنها اسباب خیر و برکت برای زارعین خواهد بود بلکه رحمت الهی را نیز بر روی زمین ناظر خواهد کرد.

منبع : مهر

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=22712

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.