• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳

آغاز بارش ها در کشور/ هوا سرد می شود

  • 29 مهر 1401 - 12:02
آغاز بارش ها در کشور/ هوا سرد می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس تازه‌ترین نقشه‌های پیش‌یابی سازمان هواشناسی، از بعدازظهر جمعه ۲۹ مهر ۱۴۰۱، در مناطقی از استان‌های آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل، کردستان، زنجان، گیلان، مازندران و گلستان، بارش باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت آغاز می‌شود.
روز شنبه شدت بارش‌ها افزایش یافته و علاوه بر مناطقی که اعلام شد، بخش‌هایی از خراسان شمالی، نیمه شمالی خراسان رضوی و ارتفاعات استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان را نیز شامل می‌شود.
روز یکشنبه فعالیت سامانه با شدت کمتر در این مناطق ادامه خواهد داشت.
روز دوشنبه در سواحل غربی دریای خزر، برخی مناطق شمال غرب و بخش‌هایی از تهران، البرز، قزوین و شمال استان‌های مرکزی بارش باران پراکنده رخ می‌دهد.
سه‌شنبه در استان‌های ساحلی دریای خزر، بخش‌هایی از خراسان شمالی، نیمه شمالی خراسان رضوی، شرق اردبیل و ارتفاعات استان‌های قزوین، البرز، تهران، زنجان و سمنان بارش باران گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.
بر اساس همین گزارش، روزهای شنبه و یکشنبه در استان‌های واقع در دامنه جنوبی البرز در برخی ساعات وزش باد شدید گاهی خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.
از بعدازظهر جمعه تا یکشنبه با توجه به جریانات شمالی بر روی دریای خزر، دمای هوا در این مناطق بین ۸ تا ۱۵ درجه کاهش یافته و دریای خزر مواج خواهد بود.
همچنین دمای هوای جمعه و شنبه در شمال غرب و شنبه و یکشنبه در شمال شرق بین ۵ تا ۸ درجه کاهش می‌یابد.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=31359

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.