• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳

آشپز پوتین: دیگر عملیات «چرخ گوشت باخموت» در کار نیست

  • 17 اردیبهشت 1402 - 13:52
آشپز پوتین: دیگر عملیات «چرخ گوشت باخموت» در کار نیست

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سی‌ان‌ان، یوگنی پریگوژین، فرمانده ارتش خصوصی واگنر وابسته به روسیه می‌گوید که نیروهایش را سه روز دیگر از شهر راهبردی باخموت خارج خواهد کرد.
پریگوژین در کانال تلگرامی خود، فقدان مهمات را به گردن فرماندهی ارتش روسیه انداخت و نوشت که از ۱۰ مه(۲۰ اردیبهشت) شروع به تخلیه نیروهایش از باخموت می‌کند.
وی افزود: ما ۹۵درصد باخموت را گرفته‌ایم. برای ۵درصد باقیمانده، ارتش سرخ(نیروهای مسلح روسیه) هیچ نقشی ایفا نمی‌کنند. مهمات ضروری را در اختیار نداریم و هیچ‌کس با ما درباره بازگشت به حداکثر ظرفیت تماسی برقرار نکرده است. بنابراین، نجات ارتش‌مان بهتر از پیروزی در جنگ است!
پریگوژین که شرکت‌های تهیه و تولید مواد غذایی تحت کنترل او برای کرملین خدمات تغذیه‌ای و پخت و پز فراهم می‌کنند و به همین دلیل گاها «آشپز پوتین» نامیده می‌شود، این اظهارات را پس از آن مطرح کرد که چندی پیش با انتشار ویدئویی مقامات ارشد دفاعی روسیه را مقصر تلفات «ده‌ها هزار» نفری ارتش واگنر خواند.
پریگوژین که ارتش تحت کنترل او، نقش قابل توجهی را در جنگ اوکراین ایفا می‌کند، در ماه‌های اخیر به دفعات در خطوط مقدم حضور یافته و در تصرف بخش‌های زیادی از شهر شرقی اوکراین یعنی باخموت، نقش‌آفرینی کرده‌است. او در ماه فوریه، دو تن از مقامات دفاعی روسیه را به «خیانت» متهم کرد.
فرمانده واگنر در بخش دیگری از پیام تلگرامی خود نوشت: به همراه سرگئی سورویکین، ژنرال ارتش هشتم اکتبر ۲۰۲۲ تصمیم به آغاز عملیات «چرخ گوشت باخموت» گرفته شد؛ عملیاتی برای حمله به روستای باخموت جهت ترغیب ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین برای اعزام هرچه بیشتر نیرو به منظور حفظ این شهر؛ ما در باخموت «نیروهای اوکراین را چرخ کردیم.»
وی افزود: هدف عملیات چرخ گوشت باخموت این بود که واحدهای ارتش روسیه بتوانند کنترل خطوط دفاعی سودمند و کاربردی را به دست گرفته، نیروها را بسیج و دوباره تجهیز کرده، پرسنل را آموزش و ظرفیت رزمی آنها را افزایش دهند. اما در رابطه با چرخ گوشت باخموت باید بگویم که دیگر هیچ عملیات چرخ گوشتی در کار نیست چون هیچ (تسلیحاتی) برای چرخ کردن گوشت باقی نمانده است.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=41587

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.