• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳

آشنایی با مبلمان پلیمری و ویژگی‌های آن‌ها

  • 22 تیر 1401 - 16:02
آشنایی با مبلمان پلیمری و ویژگی‌های آن‌ها

در دنیای امروزی که جایگاه دکوراسیون داخلی بر همگان عیان گشته، مبلمان، میز و سایر متعلقات این چنینی نیز بعنوان بخش جدایی ناپذیر از دکوراسیون، وجودشان بسیار ضروری است. لوازمی که جلوه نمایی آن در زیبایی دکوراسیون به عوامل متعددی نظیر جنس، طرح و نقوش، رنگ و … وابسته است. این دقیقاً همان موضوعی است که امروزه بازار رقابت تنگاتنگی را در بین تولیدکنندگان و فروشندگان مبلمان و… به راه انداخته است. رقابتی که استفاده از متریال های جدید و بروز را همانند پلیمر در ساخت این لوازم بسیار حائز اهمیت کرده است.

در طی چند دهه اخیر که بحث توجه به محیط زیست بسیار مورد توجه قرار گرفته است، بیشتر مراکز تولید کننده بدنبال آن هستند تا لوازم و مبلمانی که تا پیش از آن از جنس چوب درختان طبیعی ساخته می‌شدند را این بار از ماده‌ای مصنوعی به نام پلیمر بسازند.

پس با همه این توضیحات باید متوجه شده باشید که عنوان مبلمان پلیمری به چه نوع مبلمانی اتلاق می شود. مبلمانی که ممکن است شکل ظاهری و ساختاری مشابه با سایر مبلمان چوبی داشته باشند، به شکلی که حتی در نگاه اول هم کاربران متوجه تمایز بین مبلمان پلیمری و مبلمان چوبی نمی شوند؛ ولی قطع یقین این دو مدل بی تفاوت از یکدیگر هم نیستند.

وجه تمایز مبلمان پلیمری و با مبلمان چوبی و یا فلزی در چیست؟

نوع متریال بکار رفته در تولید مبلمان پلیمری و مبلمان چوبی یا فلزی را می‌توان اصلی ترین تفاوت میان آنها بحساب آورد. تمایزی که سبب ارجحیت مبلمان پلیمری نسبت به دیگر مبلمان‌ها شده است. می‌پرسید چرا؟

به دلیل اینکه متریال پلیمر در مقایسه با متریال های چوب استفاده شده در ساخت مبلمان‌ها، نه تنها از مقاومت بالاتری در برابر رطوبت برخوردار است؛ بلکه با داشتن قیمت‌های مقرون به صرفه تر و عدم تأثیر پذیری از شرایط آب و هوایی (برخلاف متریال فلز)، مورد توجه و پسند بسیاری از کاربران قرار گرفته است.

همه اینها را می‌توان دلایل محبوبیت مبلمان پلیمری تلقی کرد. با این حال، وجود برخی ویژگی‌های خاص در این نوع متریال مصنوعی است که مبلمان پلیمری را به یک انتخاب درجه یک برای منازل و حتی محیط‌های کاری شما تبدیل کرده است.

ویژگی مبلمان پلیمری

مبلمان پلیمری دارای مجموعه ویژگی ها و معیارهایی است که توجه به آنها در هنگام خرید از ملزومات اساسی برای انتخابی ایده آل بشمار می‌روند. معیارهای زیبایی شناسی و اصولی که همگی در کنار هم سبب پدیدار شدن مبلمان پلمیری منحصر به فردی در صنعت ساخت مبلمان شده است.

زیبایی چشمگیری و خیره کننده

همیشه زیبایی است که با ویژگی‌های مجذوب کننده، توجه افراد را به سوی خود جلب می‌نماید. حال تعبیه مبلمان پلیمری در فضا با شکل و شمایلی چشمگیر و خیره کننده، زیبایی محیط را دوچندان می‌نماید.

بسیاری از افرادی که شناختی درباره شکل و ظاهر مبلمان پلیمری ندارند، شاید برای انتخاب این دسته از مبلمان ریسک نکنند. اما اگر از کیفیت ظاهری، تنوع در شکل و فرم، مقاومت بالا در برابر رطوبت و حتی قیمت‌های به صرفه تر برای خرید این نوع مبلمان آگاهی یابند، آن زمان است که مبلمان پلیمری را در اولویت لیست انتخابی خود برای خرید قرار می‌دهند.

علاوه بر آن، تغییر رنگ پلیمر بسته به سلیقه شخصی افراد هم خود دلیلی است که باعث محبوبیت بی حد و مرز این مبلمان در بین افراد و کاربران شده است. مبلمانی که در طیف رنگی طلایی، گردویی، سفید و صدفی ساخته می‌شوند و با آبکاری قابلیت تولید در رنگ‌های دودی، آبکاری طلایی، رزگلد (مسی) و نقره‌ای را از آن خود می‌نمایند.

کیفیت و دوام بالا در برابر رطوبت

استحکام و کیفیت بالا در محصولات و مبلمان پلیمری در برابر تغییرات آب و هوایی و رطوبت است که آنها را برای مصارف مختلف پرکاربرد کرده است. مبلمان پلیمری با عدم پوسیدگی و زنگ زدگی در برابر شرایط جوی، مقاومت بالا در برابر ضربات و بخصوص ایجاد امکان شستشو به کاربران، می‌تواند گزینه‌ای مطلوب در مصرف شخصی، رستوران‌ها، کافی شاپ ها، محیط‌های اداری و … باشند.

تنوع پذیری

نوع متریال پلیمر به گونه ایست که امکان تولید و ساخت مبلمان پلیمری را در هر ابعاد و اندازه و شکل و طرحی مهیا می‌سازد. در این راستا هر یک از متقاضیان قادر خواهند بود تا با توجه به شکل و فرم فضا و…، مبلمان دلخواه خود را تهیه نماید.

مقرون به صرفه بودن

گرچه شرایط اقتصادی امروزه باعث شده تا قیمت تمامی محصولات و مبلمان پلیمری بطور روزانه دچار تغییر و تحول شوند، با این حال عموماً پلیمر از آن قبیل متریال هایی است که مبلمان ساخته شده از آن در مقایسه با مبلمان چوبی و یا مبلمان فلزی، با به همراه داشتن قیمت‌های کمتر، امکان خرید این لوازم را برای همه افراد فراهم می‌سازد.

نصب آسان

و در آخر ویژگی قابل توجهی که مبلمان پلیمری را خاص و منحصر به فرد کرده، جابجایی راحت و نصب آسان آن است. برای اجاره نشینان که پس از مدتی با تغییر جا نیاز به اسباب کشی دارند، خرید مبلمان پلیمری با قابلیت ضد ضربه و حمل و نقل راحت می‌تواند بسیار مناسب باشد.

علاوه بر مبلمان، قطعات میزهای پلیمری نیز بصورت کاملاً مجزا از یکدیگر، با انتقال به محیط مورد نظر به راحتی در فضا نصب می‌گردند تا دیگر مشکلاتی نظیر جابجایی را برای کاربران برطرف نمایند.

در کنار حمل و نقل راحت و آسان محصولات پلمیری در محیط، ارائه اینچنینی کالا برای کاربران حفاظت و کیفیت کار را هم تضمین می‌کند.

گریدهای مناسب برای مبلمان پلیمری

به منظور ساخت مبلمان پلیمری از گریدهای مختلف مواد اولیه پلاستیک استفاده می شود که در ادامه به آن ها اشاره شده است. این گریدها عبارتند از:

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=25629

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.