• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳

آرن داودی: بازیکنان امروز تیم ملی بسکتبال از نسل طلایی بهترند

  • 16 اسفند 1401 - 12:53
آرن داودی: بازیکنان امروز تیم ملی بسکتبال از نسل طلایی بهترند

آرن داودی که همراه با تیم ملی بسکتبال در پنجره ششم پایانی انتخابی جام جهانی شرکت داشت در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد دیدارهای این پنجره مقابل ژاپن و چین گفت: دیدارهای سختی برگزار کردیم. هر دو حریف مان از امکانات سخت افزاری سطح بالا برخوردار هستند و با مربیان سطح بالایی کار می کنند. در هر دو دیدار برای پیروزی تلاش زیادی داشتیم اما به نتیجه نرسیدیم.
وی با اشاره به دیدار با چین که تیم ملی ایران طی آن برنده نیمه اول بود، خاطرنشان کرد: مقابل چین کم آوردیم چراکه کم تجربگی بازیکنان جوان تیم مانع شد. به هر حال تیم ملی بسکتبال در حال تغییر نسل است. تعدادی بازیکن جوان را وارد ترکیب خود کرده است. این بازیکنان به اردوی برون مرزی و دیدارهای تدارکاتی با تیم های خوب نیاز دارند تا بعد از سه چهار سال با کسب تجربه لازم بتوانند بازیکن موثر در ترکیب تیم باشند.
این ملی پوش بسکتبال ایران که یکی از اعضای نسل طلایی تیم ملی بود و بعد از سال ها مجدد در ترکیب این تیم قرار گرفت در پاسخ به این پرسش که «بازیکنان فعلی تیم ملی می توانند نسل طلایی دیگری را برای بسکتبال ایران ایجاد کنند؟»، تصریح کرد: این بازیکنان جوانی که امروز در ترکیب تیم ملی قرار دارند از نظر توانایی فردی و فنی بسکتبال نسبت به نسل طلایی بهتر و توانمندتر هستند. فقط باید از نظر بسکتبال روی آنها کار شود تا بتوانند از توانمندی های خود در زمین بازی بیشتر و به جاتر استفاده کنند.
داودی در این زمینه به این مسئله اشاره کرد و گفت: زمانی که نسل طلایی در بسکتبال ایران شکل گرفت و پایه و اساس خیلی از موفقیت ها شد، بازیکنان خارجی خوبی در لیگ داخلی بسکتبال فعالیت داشتند. دلار قیمت بالای امروز را نداشت به همین دلیل بازیکنان خارجی که از نظر بدنی و فنی خیلی قوی بودند با قرارداد ۵۰ و ۱۰۰ هزاردلاری وارد ترکیب تیم ها می شدند. تن به تن شدن با این بازیکنان برای ما خیلی مفید فایده بود.
وی ادامه داد: از طرفی سفرها و اردوهای تیم ملی هم خیلی بیشتر از امروز بود. اردونشینان تیم ملی شاید مثلا یک ماه در طول تابستان اردوی داخلی داشتند و سایر ماه ها و هفته در مسافرت و کمپ تمرینی دیگر کشورها به سر می بردند. آن زمان دلار ارزان بود و مشکلات امروز برای سفر وجود نداشت. اما امروز با توجه به تورمی که امروز با آن مواجه هستیم و قیمت سرسام آور دلار، نه خبری از حضور بازیکنان سطح بالا در لیگ داخلی است و نه اردوی برون مرزی زیاد.
داودی که کاپیتان تیم ملی بسکتبال در پنجره پایانی انتخابی جام جهانی بود، یادآور شد: بازیکنان جوانی که در بسکتبال هستند با این شرایط متضرر می شوند و از دیگر کشورها عقب می مانند اما برای حفظ رقابت، باید ا حد امکان اردوی برون مرزی و دیدارهای تدارکاتی خوب برای آنها پیش بینی شود.
وی ایران در مورد صعود تیم ملی به جام جهانی و اینکه این صعود به واسطه شکست قزاقستان برابر استرالیا به دست آمد، گفت: اینکه فقط یک نتیجه در کسب سهمیه تاثیر گذاشته باشد را قبول ندارم. درست است که ما هر دو دیدار پنجره پایانی را واگذار کردیم اما دیدارهای و نتایج به دست آمده در پنجره های قبل در کسب سهمیه تاثیر گذار بود. چه بسا یک برد از پنجره های قبلی وجود نداشت، شکست قزاقستان هم کمک حال نمی شد.
ملی پوش بسکتبال در مورد اینکه «آیا برای جام جهانی هم در اردوی تیم ملی شرکت خواهد داشت؟»، گفت: با من صرفا برای همراهی در پنجره ششم و پایانی انتخابی جام جهانی صحبت شد. شخصا در تابستان که زمان برگزاری اردوهای تیم ملی برای جام جهانی است معذوریت شخصی دارم با این حال پاسخ این پرسش را در آینده باید داد.
داودی در پایان گفت: ۶ ماه زمان تا حضور در جام جهانی داریم که بخشی از آن به خاطر پیگیری لیگ از دست می رود. امیدوارم از حالا به گونه ای برنامه ریزی شود که تیم ملی با گذر از اردوهای موثر راهی جام جهانی شود.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=39479

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.