• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳

آذر و توران ۳ هفته عمر دارند/ توله یوزها ماده و در سلامت کامل

  • 13 آذر 1401 - 12:49
آذر و توران ۳ هفته عمر دارند/ توله یوزها ماده و در سلامت کامل

بهرام علی ظاهری در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه دو توله‌ای که در توران پیدا شدند، ماده هستند، تاکید کرد: این موضوع امید به افزایش نسل یوزپلنگ آسیایی را در توران شاهرود افزایش و طرفداران محیط زیست را خوشحال کرده است.
وی با بیان اینکه آذر و توران نام این دو یوز توله ماده هستند، افزود: با بررسی‌های صورت گرفته این دو یوز سه هفته عمر داشته و سالم هستند.
مدیرکل محیط زیست استان سمنان با بیان اینکه دو توله یوز هم اکنون به سایت پنج هکتاری نگهداری یوزها در منطقه حفاظت شده توران منتقل شدند و تیم دامپزشکی نیز در محل حضور دارد، تاکید کرد: این یوزها اولین وعده‌های غذایی شأن را از شیر خشک تغذیه کردند.
به گفته ظاهری با توجه به اینکه این دوقلوها در سه هفته اخیر از شیر مادر خودشان تغذیه کردند در نتیجه وضعیت خوبی از لحاظ فیزیکی دارند و دامپزشکان ما نیز مراقب این دو توله هستند.
به گزارش مهر، زادآوری این یوز ماده از آنجا اهمیت دارد که همواره در فصل بهار باید منتظر زایمان یوزها باشیم اما به واسطه تغذیه خوب و شرایط زیستی خوبی که در توران وجود داشته این دو یوز در پاییز به دنیا آمده‌اند. گفتنی است دوربین‌های تله‌ای در منطقه دنبال مادر این یوز ها هستند.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=35019

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.