• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳

آثار مستند و کوتاه جشنواره فیلم‌های ایرانی در زوریخ معرفی شدند

  • 15 اردیبهشت 1401 - 12:49
آثار مستند و کوتاه جشنواره فیلم‌های ایرانی در زوریخ معرفی شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی جشنواره، ۵ فیلم مستند بلند و ۹ فیلم کوتاه اعم از مستند و داستانی حاضر در هشتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های ایرانی در زوریخ سوییس معرفی شدند. در بین این فیلم‌ها آثاری حضور دارند که پیش از این برای رقابت‌های مهمی در جهان از جمله اسکار و ایدفا معرفی شده‌اند.

در بخش فیلم‌های مستند بلند این دوره از جشنواره، فیلم‌های «جابه‌جایی یا نابه‌جایی» ساخته پریسا گرگین، «خطوط ناپیدا» ‌ ساخته مهدی رخشانی، «سیاوش در آتش» ساخته کیوان مهرگان، «مشق امشب» ساخته مشترک اشکان نجاتی و مهران نعمت‌اللهی و «هزار زن» ساخته مژگان ایلانلو حضور دارند.

همچنین در بخش فیلم‌های کوتاه (مستند و داستانی) هشتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های ایرانی در زوریخ سوییس فیلم‌های «آب، باد، خاک، نان» به کارگردانی مهدی زمانپور کیاسری، «آیدنتی‌بای» به کارگردانی سجاد شاه‌حاتمی، «تهاتر» به کارگردانی زیبا کرمعلی و عماد آراد، «جان‌ داد» به کارگردانی سهیلا پورمحمدی، «جزر و مد» به کارگردانی پدرام مهرخواه، «عروسک» به کارگردانی الهه اسماعیلی، «کپسول» به کارگردانی امیر پذیرفته، «مرا ببوس» به کارگردانی علیرضا خالق‌وردی و «مرد ابری» به کارگردانی شاهین جلالی حضور دارند.

هشتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های ایرانی در زوریخ سوییس به دبیری یدالله داج روز ۲۶ می (۵ خرداد) آغاز می شود و تا اول ژوئن ۲۰۲۲ (۱۱ خرداد ۱۴۰۱) ادامه پیدا می‌کند.

هیات داوران این جشنواره در بخش فیلم‌های بلند، متشکل از پنج نفر از افراد متخصص است که بهترین فیلم بلند فستیوال را انتخاب می‌کنند. جایزه بهترین فیلم بلند فستیوال، استوانه یا منشور طلایی کوروش است که به همراه ۲ هزار دلار جایزه نقدی به برگزیده جشنواره اهدا می شود. همچنین هیات داوران بخش فیلم های کوتاه فستیوال متشکل از سه نفر از افراد متخصص این حوزه است که جایزه بهترین فیلم کوتاه را به همراه ۵۰۰ دلار جایزه نقدی به برگزیده اهدا می کنند.

پیش از این اسامی فیلم های بلند سینمایی راه یافته به جشنواره اعلام شده بود. اسامی داوران جشنواره فیلم‌های ایرانی زوریخ متعاقبا رسانه ای خواهد شد.

منبع : مهر

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=21161

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.