• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳

گلایه نازنین ملایی از پرداخت بورسیه با قیمت ۴۲ هزار تومان

  • 02 خرداد 1402 - 19:01
گلایه نازنین ملایی از پرداخت بورسیه با قیمت ۴۲ هزار تومان

نازنین ملایی  در گفت و گو با ایسنا در مورد پرداخت بورسیه‌های ورزشکاران با قیمت ۴۲ هزار تومان بیان کرد: دفعه قبل کمیته ملی المپیک اعلام کرد بورسیه ها را با ارز آزاد حساب می‌کنند اما این بار  با ارز سنایی حساب شد و مبلغی کمتر از دوره قبل واریز کردند و دلار ۴۲ هزار تومانی را معیار قرار دادند. برخی فدراسیون ها باید به اداره مالیات، پول بدهند  از این رو از پاداش ها و بورسیه هم مالیات کم می‌کنند. چرا برای پاداش وزارت ورزش و کمک هزینه و بورسیه‌ها که باید سکه و یا دلار باشد، باید مالیات پرداخت کنیم؟
او که در حاشیه اختتامیه لیگ های قایقرانی صحبت می‌کرد، ادامه داد: کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش باید با اداره مالیات به جمع بندی برسند. هر مسابقه ای می رویم سکه نمی گیریم و معادل سکه قدیم که ۲ و نیم تا ۳ میلیون بود، دریافت می کنیم که از همان مالیات کم می شود و معضلی است. 
او افزود: در مورد بورسیه اقدام کردیم که به صورت دلاری باید به ورزشکاران پرداخت شود و اگر دلاری پرداخت نمی‌شود معادل ارز آزاد پرداخت شود اما این اتفاق نیفتاد. در عموم گفته می شود ما ماهیانه ۵۰۰ دلار می گیریم  اما در واقعیت ۱۵۰ تا ۱۲۰ دلار آن به ما می رسد.
ملایی در پاسخ به این پرسش که بهتر نیست برای پرداخت بورسیه ها، مبلغ ثابتی در نظر گرفته شود؟ گفت: مسئله نوسانات ارز داریم  و منطقی است کمیته ملی المپیک از همان ابتدا مبلغ ثابت در نظر بگیرد. من حتی حساب ارزی در ترکیه باز کردم که به صورت دلاری دریافت کنم اما چون از ابتدا اعلام شده بود پول به حساب کمیته ملی المپیک واریز شود، امکان تغییر آن نبود. ما انتظار داریم حداقل میانگین ارز سنایی و آزاد را در نظر بگیرند و آن را به ما پرداخت کنند چون وقتی با ارز سنایی می پردازند، ما به تفاوت آن با ارز آزاد زیاد می شود. 
 او در مورد مسابقه پیش رو گفت:  هفته آینده عازم جایزه بزرگ روسیه هستیم و برای اولین دوره شرکت می کنید. این مسابقه ۱۰۰ دوره قدمت دارد و هیچ پس زمینه‌ای نداریم. امیدواریم نتایج خوبی بگیریم. پس از آن کاپ سه جهانی در سوییس را داریم و سپس برای بازی های آسیایی آماده می شویم. 
او در مورد آمادگی خود برای حضور در بازی های آسیایی تصریح کرد: رکوردها خیلی خوب شده است اما بستگی به شرایط مسابقات دارد. برای بازی های آسیایی جاکارتا  هم شرایط خوبی داریم اما اتفاقاتی افتاد که روی عملکردم تاثیر گذار بود. در این دوره بازی ها هم قایق تک نفره سبک وزن  حذف شده است و من باید برای قایق تک نفره سنگین وزن رکورد خوبی بزنم اما کار سختی است چون من سبک وزن هستم. در قایق های سبک وزن، دونفره و چهار نفره  تلاش می کنیم. من مدال نقره و برنز بازی های آسیایی را دارم و دنبال مدال طلا هستم. 
انتهای پیام

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=42367

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.