• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳

ناوگروه ۸۶ اقتدار ایران را در حیاط خلوت آمریکا به نمایش گذاشت

  • 05 خرداد 1402 - 13:51
ناوگروه ۸۶ اقتدار ایران را در حیاط خلوت آمریکا به نمایش گذاشت

به گزارش خبرنگار مهر، امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش در سخنان پیش از خطبه نمازجمعه تهران با اشاره به سفر دور دنیا ناوگروه ۸۶ نیرو دریایی، گفت: ناو گروه پر افتخار ۸۶ به اذن ولی زمان از مهر ۱۴۰۱ با حرکت به سمت شرق جهان حرکت کرد و از ۵ کشور دوست و برادر مسلمان بازدید کرد.
وی افزود: همزمان با میزبانی ما از ناو گروه هندی‌ها در بندرعباس، مهمان هندی‌ها بود.
امیر ایرانی افزود: در اندونزی اتفاق مبارکی افتاد و علی رغم خواست ما برای پذیرش غیر رسمی به درخواست میزبان به صورت رسمی ناو گروه را پذیرفتند که جا دارد از مردم و نیروی دریایی اندونزی کمال تشکر را داشته باشیم.
فرمانده نیروی دریایی ارتش ادامه داد: ناو گروه ۸۶ نیروی دریایی برای اولین بار در تاریخ وارد اقیانوس آرام شدیم که بر خلاف نامش بسیار نا آرام است و در مسیر خود با وجود طوفان‌های شدیدی که کشتی‌های زیادی غرق شدند با دعای مقام ولایت و مردم علی رغم خواست دشمنان از این اقیانوس به سلامت عبور کرد و پرچم کشورمان در این اقیانوس برافراشت در حالی که طراحان کشورمان هم فکر نمی‌کردند بتواند از اقیانوس آرام عبور کند.
دریادار شهرام ایرانی تصریح کرد: در دریاها در حوزه بین الملل و حقوق دریاها ثابت کردند اگر ایرانی قدم برمی دارند به همه قوانین و ملت‌ها احترام می‌گذارد و مانند شما مردم که در تظاهرات‌ها به دشمن سیلی زدید سیلی محکمی به صورت دشمن زدیم و پرچم و اقتدار ایران در حیات خلوت آمریکا به نمایش گذاشتیم.
وی با اشاره به ادامه مسیر ناوگروه ۸۶ تاکید کرد: در تنگه ماژلانژ وارد اطلس شدیم و مسیر ۲۵ هزار کیلومتری را بدون توقف و توکل به خدا و با و آموزش‌ها و بهره از سلسله مراتب طی کردند و در ۱۲۰ سالگرد ارتباط ایران و برزیل وارد ریودوژانیرو شدند و علی رغم خواست ما برای توقف ۳ روزه با درخواست آنها ۷ روز در آنجا اقامت داشت.
ایرانی ادامه داد: ناوگروه چون نماینده شما و شهدا بودند آموزه‌های دینی را در آنجا به نمایش گذاشتند و در ادامه مسیر از اقیانوس وحشی اطلس و طوفان‌های آن برای اولین بار وارد کیپ تاون در آفریقای جنوبی شدند که مصادف با ماه رمضان بود و در آنجا در نماز مسجد مسلمانان آنجا و به دعوت آنها شرکت کردند و برای اهل سنت مراسم انس با قرآن داشتند تا نشان دهند در ایران زمین همه اقوام و مذاهب یک حرف می‌زنند و آن فرمان ولایت است و از این فرامین عقب نشینی نخواهد کرد.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=42476

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.