• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳

معلمان باید توجه ویژه‌ای به بیانیه گام دوم انقلاب داشته باشند

  • 14 اردیبهشت 1402 - 13:50
معلمان باید توجه ویژه‌ای به بیانیه گام دوم انقلاب داشته باشند

به گزارش خبرگزاری مهر، آئین بزرگداشت روز معلم، در سالن امام علی (علیه‌السلام) شهرک امام خمینی (ره) با حضور امیر دریادار خواجه امیری معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع و حجت الاسلام علی شیرازی جانشین رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع برگزار شد.
امیر دریادار مهدی خواجه‌امیری معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در این مراسم طی سخنانی ضمن گرامیداشت مقام شامخ اساتید و معلمین اظهار داشت: از بهترین امتیازات جامعه بشری هنر معلمی است. معلم با تعلیم و نشرِ علم، انسان‌ها را به سوی کمال و پیشرفت سوق می‌دهد و عشق و ایمان را بر لوح جان و ضمیر پاک انسان‌ها ثبت کرده و ندای فطرت را در فضای عالم طنین‌ انداز می‌کند. در حقیقت تمام ترقیات و کمالات انسان‌ها مدیون معلم است. اساساً تعلیم و تعلم از نعمت‌های خداوند متعال است که اول برای انبیا و اولیا و سپس به دیگران ارزانی داشته است. به این جهت، معلم بودن از ویژگی‌های انبیاست.
وی ادامه داد: بزرگ‌ترین معلم جهان بشریت حضرت رسول خاتم صلی الله علیه و آله به این ویژگی خود افتخار می‌کرد. آن بزرگوار زمانی که با دو گروه در مسجد مواجه شد که گروه اول عبادت می‌کردند و گروه دوم به آموزش علم مشغول بودند، گروه دوم را که در محضر استادی علم می‌آموختند، افضل دانست و فرمود: «اِنَّمَا بُعِثْتُ مَعَلِّما همانا که من به عنوان معلم مبعوث شده‌ام.»
معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: آری، معلمی از خصوصیات انبیا و از صفات محبوب آنان می‌باشد. در مقام پاسداشت از تلاش‌های معلمان سخنی بالاتر و زیباتر از کلام مولای متقیان، حضرت علی علیه السلام نمی‌توان یافت که فرمود: «مَنْ عَلَّمَنی حَرْفا فَقَدْ صَیَّرَنی عَبْدا؛ کسی که به من یک حرف بیاموزد، مرا بنده خود کرده است.» البته این شرافت و فضیلت برای معلم، زمانی ارزشمند است که بتواند این موهبت الهی را در وجود خود محقق سازد و با تمام وجود در جهت کمال جامعه به آموزش بپردازد.
امیر دریادار خواجه‌امیری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش خطیر معلممان در جنگ فرهنگی دشمن علیه کشورمان تأکید کرد: دشمنان نمی‌خواهند عزت و بزرگی جمهوری اسلامی ایران را ببینند که این امر نشان دهنده ی این واقعیت است که دشمن خوی تسلط و خوی استکبار دارد، پس نمی‌توان با آن کنار آمد به همین دلیل جنگ گسترده فرهنگی را با استفاده از فضای مجازی و رسانه‌ای علیه باورها و اعتقادات و فرهنگ غنی ایرانی اسلامی ما به راه انداخته که معلمان در صف اول مقابله با این جنگ تمام عیار فرهنگی قرار دارند.
وی با تبیین شرایط سخت دوران دفاع مقدس و روحیه جهادی در تحمل سختی‌ها افزود: همانطور که در آن دوران روحیه جهادی در میان رزمندگان وجود داشت، امروز نیز این روحیه باید در میان معلمان و دانش آموزان دنبال شود.
امیر دریادار خواجه‌امیری با اشاره به این موضوع که به روز رسانی تکنولوژی با سرعت بسیار زیادی در حال انجام است گفت: امروز که تکنولوژی و علم با سرعت بسیار زیادی در حال پیشرفت است. رهبر معظم انقلاب با بیانیه گام دوم انقلاب راه روشنی را ترسیم کرده‌اند که معلمان باید توجه ویژه ای به بیانیه گام دوم انقلاب داشته باشند تا شاهد پیشرفت بیش از پیش کشور باشیم.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=41433

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.