• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳

مشکلات ایران در جذب بیماران خارجی/ امارات از ما جلو افتاد

  • 23 اردیبهشت 1402 - 19:16
مشکلات ایران در جذب بیماران خارجی/ امارات از ما جلو افتاد

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد هادی رادفر در بیست و ششمین کنگره جامعه اورولوژی ایران افزود: فوکال تراپی، ایمونوتراپی، شیمی درمانی، رادیوتراپی و جراحی از مهم‌ترین روش‌های درمانی هستند که امروز در کشور به کار گرفته می‌شوند.

وی ادامه داد: ما از سالیان قبل از روش‌های درمانی اندورولوژی و لاپراسکوپی در موارد ساده‌تر مانند سنگ‌های کلیه، ادراری و همچنین تومورهای کلیه، مثانه و سرطان‌های سیستم ادراری استفاده می‌کنیم.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: امروزه استفاده از روش‌های درمانی اندویورولوژی و لاپاراسکوپی در موارد بسیار پیچیده قابل انجام است و نیاز به انجام عمل جراحی باز را بسیار کم کرده است.

وی بیان داشت: به طور مثال در سال‌های گذشته فقط تومورهای کوچک و محدود کلیه با عمل جراحی لاپاراسکوپی قابل استفاده بودند و سایر موارد عمل جراحی باز می‌شدند.

رادفر افزود: امروزه پیشرفته‌ترین و وسیع‌ترین تومورهای کلیه در خیلی از موارد با عمل جراحی لاپاراسکوپی قابل درمان و کنترل هستند و نیاز به اعمال جراحی بسیار کمتر شده است.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از ابزار و تجهیزات پیشرفته در کشور ما در دسترس هستند، گفت: هرچند تکنولوژی و ابزار یکی از مهم‌ترین موارد خدمت بهتر به بیماران است اما جراحان ایرانی با داشتن دانش جراحی به درمان خوب به بیمار اقدام می‌کنند.

رادفر ادامه داد: در حوزه اورولوژی هیچ نیازی به اعزام بیمار به خارج از کشور نداریم.

وی بیان داشت: هرچند با پیشرفت‌های صورت گرفته زمینه ورود گردشگر سلامت به کشور فراهم است، اما محدودیت‌هایی هم در این زمینه وجود دارد که با اقدامات مسئولان باید برطرف شود.

رادفر اظهار داشت: بیشتر ضعف در توریسم درمانی کشور، مربوط به ویزا و اقامت است که باید برای افزایش جذب بیماران خارجی، برطرف شوند.

وی افزود: کشوری مانند امارات که از نظر پزشکی پایین‌تر از ما است، با برنامه ریزی مناسب دارد تمام بیماران آفریقای شمالی و کشورهای عربی را جذب می‌کند.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=41907

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.