به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا زالی، در حاشیه نشست هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از دستاورد حوزه معاونت درمان دانشگاه در ارتقای درجه اعتباربخشی بیمارستانهای دانشگاه تقدیر کرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به ارتقای درجه اعتباربخشی بیمارستانهای تابعه دانشگاه گفت: سالیان متمادی است که دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در اعتباربخشی و اعتبارسنجی در حوزه درمان پیشتاز است و در تنظیم راهبردی سیاستهای درمانی در سطوح ملی از این معیارها و امتیازات بهره لازم را برده است.
وی، کسب این دستاورد را مرهون کار تیمی، کارشناسی و با ملاحظات حرفهای در حوزه اعتباربخشی در بیمارستانها برشمرد و گفت: فرهنگ ارزیابی شدن و پذیرش معیارهای اعتبارسنجی یک فرهنگ مدیریتی در سطوح درمانی و بیمارستانی تبدیل شده و عملاً به یک آزمون رقابتی درمانی و حرفهای در دانشگاه مبدل شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به دستاورد معاونت درمان در ارتقای درجه اعتباربخشی بیمارستانهای دانشگاه تاکید کرد: فرایندهای ارزیابی و اعتباربخشی باید در مراقبت از بیمار تجلی یابد و هر روز نسبت به روز قبل شاهد پیشرفت در مراقبت از بیمار باشیم.
به گفته وی، هرچه در جریان شکل گیری این فرهنگ کوشاتر عمل کنیم با استفاده از ظرفیتهای محیطی موجود در حوزه درمانی و بیمارستانی خدمترسانی بهتری انجام میشود.
زالی با اشاره به انجام ارزیابیهای جامع توسط دانشگاهها و استانهای دیگر خاطرنشان کرد: کسب امتیازات بالا در این ارزیابیها نشان دهنده وضعیت مطلوب بیمارستانهای این دانشگاه است که بر اساس آن امسال شاهد ارتقای رتبه اکثر بیمارستانهای دانشگاه بودیم.
وی اعتباربخشی و ارزیابیهای ادواری را ابزار ممیزی و اعتباربخشی و نظارتی مهمی برشمرد که به یک ابزار قدرت آفرینی حاکمیتی تبدیل شده است که نباید کمرنگ شود و در بخش دولتی و خصوصی از این ابزار باید کماکان با همین صلابت استفاده شود.
زالی، نگاه شناسنامهای به هر بیمارستان در حوزه اعتباربخشی درمان را نکته مثبت و قابل تقدیری برشمرد و به ضرورت طراحی سنجههای کاربردیتر، کاهش سنجهها و چالاکسازی فرایندهای اعتباربخشی و ادغام تیمهای ارزیابی اعتباربخشی بیمارستانها اشاره کرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اهمیت تمام جنبههای اعتباربخشی تاکید کرد: اعتباربخشی باید وجه عملی نیز داشته باشد و نباید صرفاً محصور سنجههای اعتباربخشی شویم و بروندادهای اصلی و پرکتیکال را فراموش کنیم.
به گفته زالی، تمام فرایندهای ارزیابی و اعتباربخشی باید در مراقبت از بیمار تجلی یابد و هر روز نسبت به روز قبل شاهد پیشرفت در مراقبت از بیمار باشیم.
وی، فرایند اعتباربخشی را کاری فشرده و سنگین اجرایی برشمرد که تمام همکاران حوزه درمان دانشگاه در آن دخیل هستند و گفت: امسال کارنامه درخشانی را در حوزه اعتباربخشی بیمارستانهای دانشگاه رقم زدید که شایسته تقدیر است.