• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳

سونامی ایرانی پشت دروازه‌های بحرین

  • 01 فروردین 1402 - 12:53
سونامی ایرانی پشت دروازه‌های بحرین

به گزارش ایسنا، تیم ملی فوتبال ساحلی ایران با نمایشی خیرکننده توانست هر سه رقیب خود در دور گروهی جام ملت‌های آسیا را از پیش رو برداشت و در سه بازی موفق به زدن ۳۲ گل شد تا عملکردی خیره کننده را از خود به جای بگذارد.
شاگردان علی نادری که برای اعاده حیثیت و پس گرفتن جام قهرمانی این مسابقات وارد تایلند شده‌اند، مالزی را ۱۴-۵، ازبکستان را ۱۱-۲ و امارات را ۷-۲ از پیش رو برداشتند و با صدرنشینی قاطع در دور گروهی راهی مرحله حذفی شدند.
بیشتر بخوانید
صدرنشینی فوتبال ساحلی ایران در گروه B جام ملت‌های آسیا/ امارات هم گلباران شد
نادری: به ۱۴ و ۱۱ گلی که زدیم فکر نمی‌کنیم
ملی‌پوشان فوتبال ایران که مانند سونامی تیم‌های رقیب را یکی پس از دیگری از پیش‌روی برداشته‌اند، در مرحله یک چهارم نهایی با بحرین رو به رو خواهند شد که رقیب چندان قدرتمندی به شمار نمی‌رود. این دیدار فردا (چهارشنبه) ساعت ۱۶:۳۰ به وقت تهران (۲۰ به وقت تایلند) برگزار خواهد شد.
بحرین که یک بار سابقه قهرمانی این مسابقات را در سال ۲۰۰۶ (اولین دوره مسابقات) دارد، طی سال‌های اخیر از گردونه قدرت فاصله گرفته اما امسال توانست از دور گروهی صعود کند. بحرین با غلبه بر عربستان و افغانستان به این مرحله راه یافته است.

شاگردان علی نادری در این دوره به دنبال پس گرفتن اعتبار خود در آسیا هستند. تیم ملی ایران در سال ۲۰۱۹ عملکرد بسیار ضعیفی در تایلند داشت و در مرحله یک چهارم نهایی حذف شد و طی دو دوره اخیر در جام جهانی هم غایب بوده است.
تیم ملی ایران در صورت صعود به نیمه‌نهایی این رقابت‌ها، فاصله اندکی با سهمیه جام جهانی خواهد داشت چرا که سه تیم برتر مسابقات سهمیه جام جهانی را کسب می‌کنند. اگر امارات (میزبان جام جهانی ۲۰۲۳) هم به نیمه نهایی صعود کند، در این صورت سه تیم دیگر بدون انجام بازی فینال و رده‌بندی هم به جام جهانی راه خواهند یافت.
تاکنون صعود تیم‌های ایران، امارات، تایلند و بحرین به مرحله بعد قطعی شده. امروز دیدارهای دو گروه باقی مانده برگزار می‌شود تا تکلیف چهار تیم باقی مانده مرحله یک چهارم نهایی مشخص شود. ژاپن به عنوان قهرمان دوره گذشته و نایب قهرمان جام جهانی ۲۰۲۲، مدعی قهرمانی این مسابقات است.
انتهای پیام

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=39942

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.