• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳

زندگی جمعی انسان‌ها با نظام سیاسی پیوند خورده است

  • 08 اردیبهشت 1402 - 13:50
زندگی جمعی انسان‌ها با نظام سیاسی پیوند خورده است

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد حسن ابوترابی فرد در خطبه‌های نماز جمعه تهران، اظهار داشت: حضرت علی (ع) خطاب به مالک اشتر می‌فرمایند تو را برای مدیریت و هدایت کشوری انتخاب کرده‌ام که تاریخ طولانی و فراز و نشیب‌هایی در تاریخ سیاسی خود دارد. در این کشور حضرت یوسف در جایگاه مدیریت سیاسی و اقتصادی داشته است. حاکمان عادل یا ستمگر حکومت کرده‌اند.
وی ادامه داد: در نگاه دین نظام سیاسی و دولت بارزترین نقش را در تعادل حوزه‌های متنوع زندگی دارد و زندگی جمعی انسان‌ها با نظام سیاسی پیوند خورده است. شما نمی‌توانید نقطه‌ای از تاریخ حیات انسان را ملاحظه کنید که بدون حیات اجتماعی و حیات اجتماعی بدون قدرت سیاسی نمونه‌ای ندارد.
خطیب نماز جمعه تهران گفت: تاریخ سیاسی ملل حکایت از نظام‌های سیاسی حق مدار و حاکمان دادگر و بیدادگر دارد و حافظه تاریخ داد و بیداد را از یاد نمی‌برد و هرگز فراموش نمی‌کند.
وی افزود: در کلمات دیگر حضرت علی (ع) بر مطالعه تاریخ اقوام و ملل پا می‌فشارند و می‌فرماید من سرگذشت پیشینیان را رصد کرده‌ام.
خطیب نماز جمعه تهران تصریح کرد: حاکمان و مدیران باید بدانند تصمیمات و عملکرد آنها تمام حوزه های حیات اجتماعی انسان را تحت تأثیر قرار می‌دهد. ناترازی هایی که در صندوق‌های بازنشستگی است ثمره تصمیماتی است که اتخاذ شده است. ثمره تکالیفی است که مجلس و دولت بدون رصد دقیق منابع بر عهده نهادها می‌گذارند.
حجت الاسلام ابوترابی فرد خطاب به مجلس، گفت: در تمام ادواری که در مجلس حضور داشتم در حد توانم اصرار داشتم که ما نباید بر نهادها و دولت تکالیفی را تحمیل کنیم که قادر بر انجام آن نیستند.
در حال تکمیل…

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=41150

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.