درآمد میلیونی با تولید محتوا + معرفی بهترین شرکت های تولید محتوا برای استخدام
بهترین شرکت تولید محتوا شرکتی است که بتواند نیروهای متخصص و با تجربه را جذب کند و بتواند از پتانسیلهای آن بیشترین استفاده را ببرد. امروزه سفارش تولید محتوای فارسی جایگاه ویژهای را در بازاریابی نوین پیدا کرده است و شرکتها و برندهای مختلف بیشترین نیاز را برای نویسندگان دارد. از طرفی درآمد این شغل نیز در مقایسه با دیگر شغلهای دروکاری بهتر بوده و از مزایای بیشتری نیز برخوردار است.
تولید محتوا چیست؟
محتوا به اطلاعاتی گفته میشود که میخواهیم به خواننده بهگونهای منتقل کنیم. اما تولید محتوا تنها به انتقال اطلاعات محدود نمیشود، بلکه باید این اطلاعات بهگونهای جذاب و خلاقانه منتقل شود و او را بهسمت دنبالکردن مطلب هدایت کند.
امروزه سفارش تولید محتوا فارسی نقش مهمی در کسبوکارهای اینترنتی و حتی غیراینترنتی دارد. کسبوکارها، شرکتها و برندهای مختلف باید بتوانند براساس برنامهای مشخص و هدفمند، خود را در قالب مطالبی مفید به مخاطب معرفی کنند تا در کنار معرفی، اعتماد او را نیز بهدست آورد.
محتوا بهطور کلی شامل متن، تصاویر یا اینفوگرافیکها، پادکست و فایلهای صوتی و همچنین ویدیو و محتوای موبایلی است. هریک از این انواع محتوا نیازمند اطلاع داشتن از دانش و مهارت خاصی است. بههمین دلیل سایتها و برندهای مختلف از افراد متخصص در این زمینه که با عنوان تولیدکنندگان محتوا شناخته میشوند، برای معرفی محصولات خود در بازار رقابتی دیجیتال استفاده میکنند.
انواع محتوا
همانطور که اشاره شد، محتواهایی که برای معرفی برندها، محصولات و شرکتهای مختلف تهیه میشوند، میتوانند در قالب متن، ویدیو و تصاویر و همچنین پادکست تنظیم شوند. برای تولید هریک از انواع محتوا باید نکات مهمی را در نظر گرفت. اگر شما نیز به تولید محتوا بهعنوان یک شغل پردرآمد نگاه میکنید، لازم است تا با شیوههای مختلف تهیه آن نیز آشنا شوید و براساس علاقه و همچنین مهارت خود، یکی را برای ادامه مسیر انتخاب کنید.
تولید محتوای متنی
یکی از رایجترین انواع محتوا، محتوای متنی است که در بسیاری از سایتهای اینترنتی و همچنین فضاهای مجازی مورد استفاده قرار میگیرد. خود این نوع تولید محتوا زیرشاخههای بسیاری مانند وبلاگ، پی دی اف و خبرنامه دارد.
هر نوع متنی که در بستر وب و شبکههای اجتماعی منتشر میشود، نوعی نگارش محتوای متنی بهحساب میآید. افرادی که به نویسندگی علاقه دارند و میتوانند مطالب مختلف را بهشیوهای خلاقانه و جذاب به مخاطب ارائه دهند، قادرند پس از گذراندن آموزشهای لازم، درآمد بالایی را از این طریق بهدست آورند.
ازآنجاییکه تولید محتوای متنی یکی از رایجترین و پرطرفدارترین انواع تولید محتوا در میان صاحبان کسبوکار و برندها است، پروژهها و فرصتهای شغلی این نوع تولید محتوا نیز بیشتر از دیگر انواع خواهد بود. فرد میتواند با فراگیری نکات کلیدی در رابطه با نگارش محتواهای متنی با شرکتهای تولید محتوا مانند شرکت کارو کانتنت بزرگترین شرکت تولید محتوا در ایران همکاری داشته باشد.
تولید محتوای تصویری
تولید محتوای تصویری از دیگر انواع تولید محتوا است که بهدلیل جذابیت بصری که دارد، به مراتب برای مخاطبان، بهویژه در شبکههای اجتماعی، جذابتر هستند. این نوع محتوا در شبکههای اجتماعی مانند یوتیوب و اینستاگرام از طرفداران زیادی برخوردار است و بههمین دلیل کسبوکارهایی که این شبکهها را برای تبلیغ و معرفی برند خود انتخاب کردهاند، به تولیدکنندگان محتوای تصویری نیاز دارند.
برای تولید محتوای تصویری میتوان از فیلمهای کوتاه و همچنین انیمیشنهای جذاب یا اینفوگرافیکهای ساده استفاده کرد تا بتوان اطلاعات را با جذابیت بیشتری به مخاطب انتقال داد. با استفاده از محتوای تصویری میتوان متنهای بلند و اطلاعات زیاد را در مدت زمان کوتاهی به مخاطب رساند، بهنحوی که بیشترین تاثیر را داشته باشد.
در تولید محتوای تصویری بهخصوص محتوای ویدیویی، دشواریهای زیادی مانند تهیه تجهیزات و مکان مناسب برای تهیه ویدیو وجود دارد. اما این نوع محتوا بهدلیل جذابیت و محبوبیت زیاد میتواند نتیجهای فوقالعاده داشته باشد. موشن گرافیک یا اینفوموشن از دیگر شیوههای تولید محتوای ویدیویی هستند که میتوان از آنها برای انتقال مطالب به مشتری و کاربر استفاده کرد.
تولید محتوای صوتی
تولید محتوای صوتی یا پادکست امروزه توانسته به خوبی جای دیگر انواع محتوا را بگیرد و نظر افراد بسیاری را به خود جلب کند. ازآنجاییکه پادکستها بدون نیاز به ابزار یا تمرکز خاصی و تنها از طریق گوشدادن پیام را به مخاطب منتقل میکنند، افراد میتوانند در هر زمان و مکانی که هستند، آن را گوش دهند. بهعنوان مثال در حین رانندگی، موقع کار یا حتی در مسیر رفتن به مدرسه، دانشگاه یا خانه میتوانید از این محتواها استفاده کنید.
بنابراین، تولید این نوع محتوا میتواند بسیار پرمخاطب باشد. اما باید در نظر داشت که ازآنجاییکه این نوع محتواها تنها از طریق شنوایی به انتقال اطلاعات میپردازند، باید جذاب و خلاقانه باشند تا مخاطب به ادامه مطلب ترغیب شود.
فرآیند و مراحل تولید محتوای باکیفیت
امروزه تولید محتوا به یکی از شغلهای پردرآمد که دارای بازار کار زیادی است تبدیل شده است. تقریبا هر برند و شرکتی که میخواهد محصولات یا خدمات خود را در بستر اینترنت ارائه دهد، به یک تولیدکننده محتوا نیاز دارد. این شغل با تجربه، آموزش و همچنین چاشنی خلاقیت میتواند شما را به درآمدی میلیونی برساند.
در میان انواع تولید محتوا، محتوای متنی دارای طرفداران بسیاری است و نیاز به تجهیزات کمتر و ارزانتری دارد. برای آنکه بتوانید تولیدکننده محتوای متنی باشید، باید به مهارتهای زیادی از جمله نویسندگی خوب، دایره لغات قوی، استفاده از واژگان و اصطلاحات، مهارت جستجوی قوی و همچنین نگارش متن مطابق با استانداردهای مدرن دست پیدا کنید. در ادامه به برخی از نکات مهم در زمینه نگارش یک محتوای متنی باکیفیت اشاره میکنیم.
مشخصکردن کلمات کلیدی اصلی
کلمات کلیدی اصلیترین موردی است که در تولید محتوای متنی باید به آن توجه داشته باشید. این کلمات در واقع با موضوعات اصلی کسبوکار و سایت شما مرتبط هستند و باید شامل عباراتی باشند که مخاطبان هدف شما آن را در گوگل جستجو میکنند.
لازم است تا پیش از نگارش محتوای خود، لیستی از این کلمات کلیدی اصلی را تهیه کنید و سعی کنید با رعایت نکات و اصول سئو، آنها را در متن خود بگنجانید. برای تهیه این لیست میتوانید از ابزارهای جستجوی کلمه کلیدی استفاده کنید.
استفاده از ابزارهای جستجوی کلمه کلیدی
برای پیداکردن مرتبطترین و بهروزترین کلمات کلیدی اصلی و کمکی، میتوانید از ابزارهای مختلف استفاده کنید. یکی از در دسترسترین و همچنین کارآمدترین این ابزارها، خود گوگل و پیشنهادهای آن است. این نکته را بهخاطر داشته باشید که کسبوکارها بهمرور زمان تغییر میکنند و این کلمات کلیدی نیز جای خود را به دیگر کلماتی میدهند که مخاطبان وارد چرخه جستجو کردهاند؛ بنابراین سعی کنید همیشه مطالب و محتواهای سایت خود را بهروز نگه دارید.
رصدکردن کلمات کلیدی رقبا
از دیگر مواردی که به شما کمک میکند تا بتوانید کلمات کلیدی بهروز و جدید را پیدا کنید که بیشتری جستجو را دارند، رصدکردن کلمات کلیدی رقبا هستند. اما باید در نظر داشته باشید که شما تنها میتوانید از کلمات کلیدی که توسط رقبا بهکاررفتهاند استفاده کنید، نه خود محتوایی که آنها نگارش کردهاند. تولید و نگارش محتوای منحصربهفرد و ویژه اصلیترین رکنی است که باید تولیدکنندگان محتوا آن را رعایت کنند.
استفاده کلمات کلیدی در متن
یکی از مواردی که باعث میشود موتورهای جستجو و الگوریتمهای گوگل رتبه بهتری را به سایت و محتوای شما اختصاص دهند، بهکاربردن صحیح کلمه کلیدی در متن است. کلمات کلیدی باید در قسمتهای مختلف متن و مقاله شما آورده شود. سعی کنید از کلمات کلیدی اصلی و کمکی در بخشهای زیر استفاده کنید:
- تگ عنوان
- لینکهای داخلی در محتوا
- ویژگی متن جایگزین تصویر
- تگهای هدر
- توضیحات متا دیسکریپشن
استفاده از بولدکردن و لیست اطلاعات
از دیگر مواردی که گوگل و همچنین مخاطب به آن اهمیت میدهد، استفاده از لیست و بولدکردن اطلاعات است. سعی کنید کلمات کلیدی را بهصورت بولد در متن استفاده کنید. همچنین در هرجایی که امکان دارد لیستکردن و بولتها را بهکار ببرید.
چککردن نگارش و دستور زبان متن
سعی کنید در نوشتن نام اشخاص یا برندهای مختلف دقت کرده و همچنین غلطهای نگارشی و دستور زبانی را اصلاح کنید. تجربه خواندن یک متن پر از ایراد برای مخاطبان چندان خوشایند نخواهد بود و باعث میشود تا افراد از خواندن ادامه مطلب خوداری کنند. اگر احساس میکنید مهارت و دانش کافی در این زمینه را ندارید از یک ویراستار ماهر کمک بگیرید.
روشهای کسب درآمد از تولید محتوا
کسب درآمد از طریق تولید محتوا امروزه جایگاه خاصی در میان آن دسته از افرادی پیدا کرده است که به نویسندگی علاقه داشته و همچنین نمیخواهند تجهیزات و هزینه اولیه زیادی را برای فراگیری مهارت بپردازند. بهطور کلی به ۴ روش میتوان از تولید محتوا به کسب درآمد رسید. در ادامه به این ۴ روش اشاره میکنیم.
کار پاره وقت
تولیدکننده محتوا میتواند از طریق همکاری با شرکتهای خصوصی یا شرکتهای ارائهدهنده محتوا، بهصورت پارهوقت به کسب درآمد بپردازد. این افراد در طول هفته ساعات مشخصی را برای تولید محتوا در نظر میگیرند و تنها در این ساعات به فعالیت در این زمینه میپردازند. این نوع تولید محتوا بهترین روش برای داشتن شغل دوم است.
کار تمام وقت
برای آن دسته از افرادی که تولید محتوا را بهصورت تمام وقت و شغل اصلی انتخاب میکنند، لازم است تا بهصورت رسمی یا کارمندی با شرکت یا برند خاصی همکاری داشته باشند. این افراد میتوانندحقوق خود را بهصورت ماهیانه یا هفتگی با مزایا و معایب یک کار تمام وقت دریافت کنند.
کار فریلنسری
تولیدکننده محتوا فریلنسری با دریافت پروژههای مختلف به تولید محتوا میپردازد. در این حالت ساعت کاری و میزان کار کاملا به خود فرد بستگی دارد و به همین ترتیب درآمد کار نیز وابسته به فعالیت خود شماست. کار فریلنسری برای افرادی که نمیتوانند ساعت مشخصی از روز را برای این کار در نظر بگیرند بسیار مناسب است.
کارآموزی
بسیاری از شرکتهای ارائهدهنده محتوا از افرادی را برای کارآموزی استخدام میکنند و علاوهبر آموزش به آنها حقوق نیز میدهند. این شرکتها افراد را از صفر با روش خود آموزش داده و در نهایت از آنها برای تولید محتواهای درخواستی استفاده میکنند. کارآموزی بهترین فرصت برای یادگیری و کسب تجربه در زمینه تولید محتوا است.
بهترین شرکت تولید محتوا برای استخدام
شرکتهای تولید محتوا دارای روشهای کاری منحصربهفرد خود هستند و تلاش میکنند تا از ایدههای مختلفی برای ارتقا کار خود استفاده کنند. آنچه در انتخاب بهترین شرکت تولید محتوا برای استخدام اهمیت دارد، قوانین شرکت و همچنین سابقه آن است.
سایتها و شرکتهایی که دارای سابقه کاری خوبی برای تولید محتوا هستند، میتوانند آینده شغلی کارکنان خود را تضمین کرده و در کنار آن، به ارتقای مهارت نویسندگی آنها نیز کمک کنند. یک شرکت تولید محتوای خوب برای استخدام، دورههای آموزشی متفاوتی و مفیدی را برای کارکنان خود در نظر میگیرد تا بتواند به این ترتیب محتواهای خود را از نظر کیفیت ارتقا دهد.
شرکت کارو کانتنت یکی از شرکتها و سایتهای بزرگ تولید محتوا در ایران است که با بهرهگیری از نویسندگان و تولیدکنندگان محتوای با تجربه و خلاق در جهت ارتقای رتبه سایت برندهای مختلف تلاش میکند.
این شرکت علاوهبر کمکگرفتن از اساتید مختلف در زمینه تولید محتوا، ویراستاری و همچنین نگارش متون، به نویسندگان خود کمک میکند تا در ضمن دوره کارآموزی بتوانند مهارت خود را تقویت کنند و خود را برای پروژههای بیشتر و همکاری با برندهای معروف آماده کنند. به این ترتیب هم کارآموزان و کارکنان مهارت بیشتری کسب میکنند و هم در طول زمان کارفرمایان رضایت بیشتری خواهند داشت.
این شرکت علاوهبر اینکه سعی دارد محتواهای خود را با هزینهای مناسب در اختیار مشتری قرار دهد، هزینهای قابل قبول را نیز برای کارکنان خود در نظر میگیرد تا بتواند کیفیتی مناسب را از آنها دریافت کند؛ بنابراین رعایت انصاف در این شرکت حرف اول را میزند، بهطوری که نه کارفرما ناراضی باشد و نه نویسنده به دلیل حقوق پایین کیفیتی نامناسب ارائه دهد.
سخن پایانی
تولید محتوا امروزه به یکی از اصلیترین شیوههای بازاریابی و معرفی کسبوکار تبدیل شده است که به دلیل گستردگی و همچنین هزینه پایینتر، به شیوههای سنتی ترجیح داده میشود. در عصر امروز هر کسبوکار و برندی سعی در معرفی خود در بستر اینترنت، که در دسترس اکثر افراد جامعه است، دارد؛ بنابراین میتواند تولید محتوا را شغلی بهروز با بازار کار عالی دانست. افراد با یادگیری مهارتهای لازم و همچنین همکاری با بهترین شرکت تولید محتوا، میتوانند در مدت زمان کوتاهی به درآمد میلیونی برسند.