• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳

حمایت از جامعه پزشکی منجر به ارتقای سلامت مردم می شود

  • 22 اردیبهشت 1402 - 19:11
حمایت از جامعه پزشکی منجر به ارتقای سلامت مردم می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، سیاوش صحت دبیر علمی چهل و چهارمین کنگره جامعه جراحان ایران، با عنوان این مطلب که متأسفانه تلفات در اثر سوانح و حوادث رانندگی در کشور همچنان آمار بالایی دارد، گفت: همیشه جامعه جراحان به این موضوع مهم در جلسات و گردهمایی‌های علمی خود توجه داشته و ما سعی کردیم به راهکارهای منطقی و مقابله‌ای برسیم.

وی افزود: در کنگره جامعه جراحان ایران از تمامی اعضای قطب تروما و سازمان‌های مرتبط با این موضوع در کشور دعوت کردیم تا گردهم جمع شوند که به واسطه پیشنهادات و تصمیم گیری های جمعی کمک کنیم از آمار تلفات جاده‌ای کم شود. امیدوارم در جلسه‌ای که روز دوشنبه با مسئولین قطب تروما کشور داریم بتوانیم مطالبی مطرح کنیم تا در آینده، دیگر شاهد این حجم از تلفات نباشیم.

صحت گفت: به طور حتم خودرو یکی از علل مهم در این مسیر است که منجر به تصادفات جاده‌ای و آمار بالای تلفات می‌شود؛ خودروهایی که باید از شرایط مناسب برای استفاده در جاده‌ها برخوردار باشند ولی آنطور که باید نیست. نکته دیگر بی توجهی رانندگان است که به طور حتم، فکر مشغولی یا درگیری‌های ذهنی آنان در بروز حوادث و سوانح رانندگی تأثیرگذار است. عدم توجه به جلو و طرفین در حین رانندگی و رعایت نکردن سرعت مجاز، همچنین بی توجهی به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی از دیگر علل مهم سوانح جاده‌ای و تروما به قسمت‌های مختلف بدن محسوب می‌شوند.

وی افزود: قسمت عمده‌ای از خدمات حوزه سلامت توسط پزشکان ارائه می‌شود پس باید این قشر از جامعه از جنبه‌های مثبت اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و…، مورد توجه ویژه و احترام قرار بگیرند. بالا بردن سطح خدمات پزشکی و سلامت در کشور و برای هموطنان، یکی از اهداف و برنامه‌های مهم همکاران جامعه پزشکی و به خصوص اعضای جامعه جراحان ایران در کنگره‌ها است که البته طی سالیان اخیر نیز در برگزاری همایش‌های علمی به آن توجه شده است. وظیفه پزشکان است که بهترین خدمت را تا جایی که امکان دارد با بهترین کیفیت به بیماران ارائه دهند ولی یک پزشک اگر از نظر اقتصادی، معیشتی و جایگاه اجتماعی مورد توجه قرار نگیرد، آیا انگیزه‌ای برای خدمت خواهد داشت. عزت و احترام پزشکان باید حفظ شود و ما نیز در جامعه جراحان روی این موضوع کار می‌کنیم تا مسیر خدمت هموار تر شود.

صحت ادامه داد: سلامتی در جامعه بزرگ‌ترین هدیه و نعمت الهی است و مردم به این موضوع توجه بسیار فراوانی دارند. جامعه جراحان سعی می‌کند تا ابعاد مختلف نظام سلامت را ارزیابی و نقاط ضعف را بررسی کند، سپس با ارائه راهکارهای علمی و منطقی که حاصل تلاش همکاران است و نتیجه برپایی صدها جلسه و گردهمایی خواهد بود، مسیری هموار برای پزشکان و مردم مشخص کند و در موارد لزوم راهکارهایی نیز به سیاستگذاران کلان کشور ارائه دهد.

وی افزود: همیشه هدف ما این بوده که مطالب و موضوعات مطرح شده در کنگره‌های علمی جامعه جراحان ایران به گونه‌ای بارور و پر ثمر باشد که دستاوردهای آن برای همکاران اثر بخش و ماندگار بماند. البته مدتی است که به دلایل مختلف از جمله تحریم‌ها و مسائل اقتصادی، متأسفانه از نعمت داشتن مجلات پزشکی در ایران محروم شده ایم ولی جامعه جراحان سعی دارد تا مطالب علمی درجه اول و روز دنیا را طی روزهای برگزاری کنگره مطرح کند.

صحت گفت: انتخابات اعضای هیأت مدیره جامعه جراحان ایران با وقفه‌ای که بابت اپیدمی کرونا به وجود آمد، امسال و در طول برگزاری چهل و چهارمین کنگره سالانه جامعه جراحان ایران برپا خواهد شد. ضمن دعوت از همکاران برای مشارکت حداکثری تقاضا دارم به سرنوشت و آینده جامعه جراحان و اعضای آن که شامل گروه‌های مختلف از رشته‌های متنوع جراحی است، توجه بیشتری بشود.

وی افزود: انسجام جامعه پزشکی کشور کمک می‌کند که مسئله بهداشتی و درمانی را بهتر و دقیق‌تر مورد توجه قرار دهیم و مشکلات را آنطور که باید تجزیه تحلیل و رسیدگی کنیم. دل ما می‌خواهد که در اقصی نقاط کشور بهترین شرایط و امکانات جهت ارائه خدمت به هموطنان فراهم باشد اگر چنین شرایطی برقرار شود پزشکان با روحیه بالاتر و انگیزه بهتر می‌توانند هر لحظه و هر کجای این مرز و بوم خدمت ارائه دهند. امیدواریم همگی در کنار هم با توجه به اهداف کلان موفق و پیروز باشیم.

چهل و چهارمین کنگره جامعه جراحان ایران، از ۲۳ تا ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ در مرکز همایش‌های رازی برگزار می‌شود. 

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=41862

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.