• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳

جاسوسی رژیم صهیونیستی از پروژه نظامی قطر با افسران هندی

  • 02 اردیبهشت 1402 - 13:51
جاسوسی رژیم صهیونیستی از پروژه نظامی قطر با افسران هندی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آی ۲۴، هشت افسر سابق نیروی دریایی هند که سال گذشته در قطر دستگیر شدند به زودی به اتهام جاسوسی برای رژیم صهیونیستی محاکمه خواهند شد.
اقدامات قانونی علیه متهمان از ۲۹ مارس گذشته و پس از دستگیری آن‌ها در آگوست ۲۰۲۲ آغاز شد.
بر اساس این گزارش، دستگیر شدگان به تلاش برای جمع‌آوری اطلاعات اطلاعاتی درباره پروژه سری یک زیردریایی قطری ساخت ایتالیا که کشف آن برای دشمنان سخت است، متهم هستند.
بنا بر گزارش ها، این هشت افسر نیروی دریایی هند برای یک شرکت مشاوره وابسته به وزارت دفاع قطر کار می‌کردند.
یک منبع اطلاعاتی در هند گفت: دهلی نو تلاش کرد دوحه را متقاعد کند که شهروندانش در هیچ گونه فعالیت اطلاعاتی علیه قطر شرکت نکرده‌اند اما این تلاش‌ها با شکست مواجه شد. قطری‌ها اصرار دارند که اطلاعاتی در دست دارند که نشان می‌دهد این متهمان اطلاعات برنامه زیردریایی این کشور را به تل آویو منتقل کرده اند. دستگاه اطلاعاتی قطر گفته است که «ارتباطات الکترونیکی» را رهگیری کرده است که در آن متهمان، اطلاعات حساسی را در مورد برنامه زیردریایی قطر به اسرائیل منتقل کردند اما با این حال، این دلایل به هند ارائه نشده است.
گزارش شده است که شرکت سازنده زیردریایی برای قطر در شهر «برگامو» ایتالیا واقع شده و کشتی‌های مورد نظر از مدل‌های زیردریایی U۲۱۲ کوچک هستند که با همکاری ایتالیا و شرکت آلمانی «ThyssenKrupp» ساخته شده است.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=40881

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.