• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳

تعویق دوباره اعلام رأی نهایی دادگاه CAS در پرونده جودو ایران

  • 10 اردیبهشت 1401 - 0:39
تعویق دوباره اعلام رأی نهایی دادگاه CAS در پرونده جودو ایران

به گزارش خبرنگار مهر، دادگاه حکمیت ورزش امروز جمعه نهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ با ارسال نامه‌ای به فدراسیون جودو ایران نوشت: «با توجه به حساسیت پرونده و نیاز به بررسی بیشتر برای داوران، زمان اعلام رأی نهایی یک ماه دیگر تمدید شد.»

فدراسیون جهانی جودو شهریورماه ۱۳۹۸ و در پی اتفاقات مسابقات قهرمانی جهان در ژاپن، جودو ایران را تا اطلاع ثانوی تعلیق و محروم کرد. پس از آن فدراسیون جودو کشورمان با طرح شکایت در دادگاه بین المللی حکمیت ورزش CAS به حکم فدراسیون جهانی اعتراض کرد.

این دادگاه نیز پس از برگزاری جلسه حضوری و چند بار تعویق، در نهایت ۱۱ اسفندماه ۱۳۹۹ با لغو تعلیق جودو ایران پرونده را برای تصمیم گیری به کمیته انضباطی فدراسیون جهانی ارجاع داد.

کمیته انضباطی فدراسیون جهانی نیز نهم اردیبهشت ماه، جودو ایران را به مدت چهار سال و تا شهریورماه ۱۴۰۲ از حضور در میادین رسمی محروم کرد. محرومیتی که فدراسیون جودو ایران ۲۱ روز فرصت داشت در خصوص آن اعتراض کند که فدراسیون جودو کشورمان در این خصوص یکبار دیگر به دادگاه حکمیت ورزش کرد.

دوم آذرماه ۱۴۰۰ جلسه رسیدگی به این شکایت نیز به صورت آنلاین از سوی CAS و با حضور داوران و طرفین پرونده برگزار شد و اعلام رأی سه بار به تعویق افتاد. امروز و برای چهارمین بار اعلام رأی برای یک ماه دیگر معوق شده است.

منبع : مهر

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=20847

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.