• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳

بیماران مبتلا به مالاریا در خوزستان شناسایی شدند

  • 27 اردیبهشت 1402 - 19:09
بیماران مبتلا به مالاریا در خوزستان شناسایی شدند

به گزارش خبرنگار مهر، پژمان بختیاری‌نیا پیش از ظهر امروز چهارشنبه در جمع خبرنگاران در خصوص شناسایی بیماری مالاریا در خوزستان بیان کرد: بیماریابی و شناسایی افراد مبتلا، یکی از مهمترین اقدامات در روند کنترل و ممانعت از گسترش بیماری‌های واگیر است که با حساسیت و دقت بالای همکارانم در نظام سلامت استان به خوبی صورت می‌پذیرد. بیماران مبتلا به مالاریا شناسایی شده در استان تحت درمان قرار گرفتند و تمام اقدامات لازم بر اساس دستور عمل ملی انجام شد.

وی افزود: مبارزه با مالاریا یکی از قدیمی‌ترین برنامه‌های نظام سلامت کشور است که به طور مستمر و همه ساله اجرا می‌شود. بیماریابی فعال در جمعیت‌های هدف به منظور پیشگیری از انتقال بیماری در درون خوزستان، تقویت و تشدید بیماریابی در شهرستان‌ها و همچنین مراقبت حشره شناسی و کنترل ناقلین در مناطق هدف پیوسته در حال انجام است. تاکنون موردی از انتقال داخلی در استان نداشته‌ایم و موارد شناسایی شده همگی در خارج از استان مبتلا شده بودند.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت: عامل بیماری مالاریا به واسطه پشه آنوفل از فرد بیمار به افراد سالم منتقل می‌شود. بنابراین حفاظت فردی از نیش پشه و استفاده از پشه‌بند می‌تواند از ابتلاء به بیماری منتقله از طریق حشرات از جمله مالاریا جلوگیری کند. همچنین در صورت سفر به مناطق جنوب شرقی کشور و بروز تب و لرز، سریعاً به نزدیک‌ترین واحد بهداشتی مراجعه شود.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=42101

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.