• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳

بیماران خاص و صعب العلاج صاحب صندوق شدند

  • 07 فروردین 1402 - 13:31
بیماران خاص و صعب العلاج صاحب صندوق شدند

به گزارش خبرنگار مهر، در سال ۱۴۰۱ با بودجه ۵۰۰۰ میلیارد تومانی، صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج برای حمایت بیشتر از این قبیل بیماران، تشکیل شد. بر همین اساس، سازمان بیمه سلامت ایران از طرف وزارت بهداشت؛ به عنوان مسئول این صندوق شناخته شد.

در همین حال، محمدمهدی ناصحی مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران، در تشریح جزئیات تشکیل صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج، گفت: پیشنهاد ما ۱۸ هزار و ۲۰۰ میلیارد اعتبار بود که با ۵۰۰۰ میلیارد موافقت شد.

وی با عنوان این مطلب که در ابتدای تشکیل صندوق، ۲۷ بیماری تحت پوشش قرار گرفت، افزود: حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج به تدریج افزایش می‌یابد.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران، با اشاره به هزینه‌های سنگین بیماری‌های خاص و صعب العلاج، تشکیل این صندوق را در راستای حمایت مالی از این قبیل بیماران دانست و گفت: در حال حاضر ۱۰۷ بیماری خاص و صعب العلاج که بسیار پرهزینه هستند، در صندوق بیماری خاص و صعب العلاج تحت پوشش بیمه بوده و هزینه‌های آنها کاهش پیدا می‌کند.

ناصحی اظهار داشت: منابع این صندوق فقط برای بیمه شدگان بیمه سلامت نیست و بیماران خاص و صعب العلاج تحت پوشش دیگر بیمه‌ها از جمله تأمین اجتماعی و نیروهای مسلح نیز می‌توانند از مزایای آن استفاده کنند.

وی افزود: طبق بند (ن) تبصره ۱۷ قانون بودجه ۱۴۰۱ حمایت‌های ویژه ای برای این دسته از بیماران در نظر گرفته شده است که برای این بیماران تمهیداتی اتخاذ شده تا در زمان دریافت خدمت در محل ارائه خدمات تشخیصی و درمانی از کاهش پرداخت بهرمند شوند، ضمن اینکه در صورت داشتن هزینه‌های مازاد با ارائه مستندات و فاکتورهای لازم تا سقف ۵۰ میلیون تومان مساعدت پرداخت می‌گردد.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران، به این موضوع اشاره کرد که در پایان سال ۱۴۰۱، ۸۰۰ هزار بیمار در صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج، نشان دار شده اند.

البته یکی از موضوعات مورد بحث برای تداوم فعالیت صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج، منابع مالی و بودجه‌ای است که به این صندوق اختصاص داده می‌شود. به طوری که مدیرعامل سازمان بیمه سلامت، بودجه حداقل ۱۸ هزار میلیارد تومانی را برای سال ۱۴۰۲، پیش بینی کرده بود. اما، آنچه در لایحه بودجه دولت برای این صندوق در نظر گرفته شده بود، ۷۰۰۰ میلیارد بوده است.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=40086

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.