• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳

بیانیه لاریجانی نفی ائتلاف با روحانی بود

  • 19 اردیبهشت 1402 - 13:54
بیانیه لاریجانی نفی ائتلاف با روحانی بود

حمید رضا ترقی قائم مقام حزب مؤتلفه اسلامی در گفتگو با مهر و با اشاره به بیانیه دفتر علی لاریجانی در خصوص انتخابات مجلس امسال، گفت: تحلیل‌های متعددی در فضای سیاسی کشور در رابطه با آرایش سیاسی انتخابات آینده از سوی جریان‌های مختلف مطرح می‌شود که در خصوص آقای لاریجانی تحلیل‌ها حاکی از این بود که ممکن است او با آقای روحانی که جریان اعتدال است، ائتلافی را شکل دهد و بر اساس آن در انتخابات حضور پیدا کنند.
وی افزود: در نتیجه این تحلیل و ائتلاف، جریان اعتدال و اصلاح طلب پشت سر آقای لاریجانی مخفی بشود و از طریق ایشان به قدرت در مجلس دست یابد.
قائم مقام حزب مؤتلفه اسلامی اذعان داشت: این تحلیل به طور طبیعی و به لحاظ سیاسی آقای لاریجانی را از آن جایگاهی که برای خود در معادلات سیاسی کشور قائل است خارج می‌کرد و او را به سمت جریانی سوق می‌داد که در حال حاضر متهم به پدیدار شدن معضلات و مشکلات فعلی کشور است.
این فعال سیاسی اصولگرا تأکید کرد: طبیعتاً این تحلیل که مطرح بوده است و ارائه کردم به موقعیت و جایگاه آقای لاریجانی لطمه می‌زد. اما این بیانیه اخیر که از سوی دفتر او صادر شده و شامل نفی حضور او در عرصه انتخابات مجلس می‌شود، موجب نفی آن تحلیل قبلی در خصوص جایگاه و آینده آقای لاریجانی خواهد شد. در عین حالی که او به نوعی می‌خواهد بگوید که با مسببان وضع موجود ارتباطی ندارد و همچنین نارضایتی خود را نیز از وضع موجود اعلام می‌کند.
لاریجانی همچنان از انتخابات ۱۴۰۰ ناراضی است
این کارشناس سیاسی تصریح کرد: نکته بعدی قابل استنباط از بیانیه آقای لاریجانی این است که او همچنان از انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ ناراضی است و احساس می‌کند که در حقش ظلم شده و مراعات حقوق او نشده است و جریانی نمی‌خواهد او در جایگاه موثرتری در نظام جمهوری اسلامی بعد از مجلس، قرار بگیرد.
مشخص نیست جریان خالص‌سازی کدام جریان است
ترقی ادامه داد: لاریجانی در بیانیه از جریانی نام می‌برد که نامش را جریان خالص‌سازی گذاشته است. برای ما روشن نیست که این جریان خالص‌سازی کدام جریان است که از قدرت و اقتدار در کشور برخوردار است و می‌تواند در واقع چنین تهدیدی را در معادلات سیاسی کشور بگذارد.
این فعال سیاسی اصولگرا اظهار داشت: موضوع دیگر قابل برداشت از بیانیه او این است که در واقع رقابت در بین نیروهای خودی نظام مستلزم این است که نیروهای خودی مجال و میدانی برای ورود به عرصه انتخاباتی داشته باشند.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=41695

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.