• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳

بحران توانبخشی سالمندان در راه ایران

  • 09 اردیبهشت 1402 - 18:57
بحران توانبخشی سالمندان در راه ایران

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از سازمان اطلاع‌رسانی جمعیت هلال احمر؛ پیمان نامدار گفت: جمعیت هلال احمر به عنوان با سابقه‌ترین ارائه کننده خدمات توانبخشی در کشور در سال‌های گذشته کلینیک تخصصی توانبخشی سالمندان را در مرکز جامع این جمعیت در تهران راه‌اندازی کرده است و برنامه‌ریزی برای توسعه آن در سراسر کشور در حال انجام است؛ اما به طور کلی با افزایش پیری جمعیت در ایران، اقدامات بسیار بیشتری در زمینه توانبخشی سالمندان لازم است که نیاز به حمایت ویژه دولت و حاکمیت را دارد.
وی ادامه داد: اگر تدابیر مناسب انجام نشود در سال‌های آینده دچار بحران عرضه در بخش خدمات توانبخشی به سالمندان خواهیم شد. این درحالی است که هزینه دریافت این خدمات ارزان نیست و معمولاً بیمه‌ها پوشش مناسب و کاملی انجام نمی‌دهند. به عنوان مثال هیچیک از هزینه‌ها در بخش ارتوپدی فنی تحت پوشش بیمه‌های پایه نیست.
کارشناسان می‌گویند ۳۰ درصد مردم ایران نیاز به دریافت خدمات توانبخشی دارند. اکنون حدود ۱۰ درصد جامعه را سالمندانی تشکیل می‌دهند که نیازمند توانبخشی اند و پیش‌بینی می‌شود تعداد این سالمندان تا ۲۰ سال آینده به ۲۵ درصد خواهد رسید.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=41213

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.