• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳

با ۲۰ کشور دنیا تفاهم‌نامه داریم/ بومی‌سازی اقلام امدادی

  • 20 اردیبهشت 1402 - 13:56
با ۲۰ کشور دنیا تفاهم‌نامه داریم/ بومی‌سازی اقلام امدادی

به گزارش خبرنگار مهر، پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال‌احمر در برنامه «صف اول» درباره فلسفه کمک‌های انسان‌دوستانه اظهار داشت: بر اساس قرآن، دین، روایات دینی، ما وظیفه داریم در وقت نیاز به نیازمندان کمک کنیم.
وی با اشاره به اینکه روحیه همکاری در هلال‌احمری‌ها ریشه و پایه در دین و سرشت پاک انسان‌ها دارد، گفت: رهبری در عید سعید فطر تاکید کردند که کشورهای اسلامی توان خود را در کنار هم قرار دهند.
وی افزود: ما توان انسانی و تجهیزات خوبی داریم. در همین سال گذشته در زلزله افغانستان، سیل پاکستان، زلزله ترکیه و سوریه اولین کمک کننده بودیم در حالی که در کشور خودمان هم در حال امدادرسانی به حادثه‌دیدگان بودیم.
رئیس جمعیت هلال احمر گفت: در زلزله بم و سیل سال ۹۸ هم دیگر کشورها به ما کمک کردند. در برخی از زلزله‌ها و حوادث کشور، براساس حجم و سطح خرابی، درخواست کمک کرده‌ایم. با حفظ اقتدار، هر جا که کمک نیاز داشتیم هم اعلام کردیم.
کولیوند اعلام کرد: با ۲۰ کشور دنیا تفاهم نامه همکاری داریم داوطلبان ما در ۴۱۸ شهر ۱۰۰ هزار نهال در کمتر از ۲۰ دقیقه کاشتند.
وی خاطر نشان کرد: با همکاری شرکت‌های دانش بنیان در تولید داروهای گیاهی و سایر اقلام زیستی و امدادی عملکرد عالی داشتیم.
رئیس جمعیت هلال‌احمر گفت: ۷۰۰ هزار داوطلب در سال گذشته به عضویت داوطلبانه هلال‌احمر درآمدند. همچنین رغبت و استقبال عالی جوانان از هلال‌احمر باعث شده در حال حاضر ۱۴۰ هزار نخبه جوان با ما همکاری دارند
وی افزود: عالی‌ترین نشان فداکاری کشور ترکیه را به پاس خدمات ارزشمند هلال‌احمر در ترکیه دریافت کردیم.
کولیوند گفت: کشورهای دیگر که حدود ۱۰۰ کشور بودند، کمک‌های بیشتری داشتند اما ایران ۲ لوح تقدیر و نشان فداکاری به دلیل انسجام و اثربخشی فلالیت‌های خود دریافت کرد که این موفقیت‌ها با کمک‌های ارتش و سپاه در ترکیه به دست آمد. همچنین تیم‌های امدادی ما با دستگاه‌های زنده‌یاب و تجهیزات حضور داشتند.
وی با بیان اینکه ما تجهیزات خود را براساس وسع و توانمان توسعه دادیم، خاطرنشان کرد: امسال، سال نوسازی و تقویت تجهیزات انفرادی و عملیاتی هلال‌احمر است و ۱۰۰۰ دستگاه خودرو نجات با کمک فدراسیون خریداری می‌کنیم.
رئیس جمعیت هلال‌احمر در ادامه به فعالیت بانک‌های تجهیزات امانات پزشکی هلال‌احمر هم اشاره کرد و گفت: خیلی از عزیزان خیّر برای ما تجهیزات پزشکی و توانبخشی و … آوردند و بسیاری نیز هزینه تأمین تجهیزات را در اختیار هلال‌احمر گذاشتند و ما هم این تجهیزات را برای خدمت به مردم استفاده می‌کنیم و به آنها امانت می‌دهیم. مثل ویلچر، تخت، دستگاه اکسیژن و…سال گذشته ۱۰۰ ویلچر کمک شد تا به زائران امام رضا (ع) خدمت کنیم. ما هم مشارکت کردیم و با کمک جوانان هلال‌احمری، این کار را انجام دادیم. در تمام شعب هلال احمر، بخش‌های داوطلبان و خیرین را داریم و همچنین خانه‌های هلال که مردم می‌توانند مراجعه کنند.
کولیوند گفت: هر عزیزی که مایل به کمک است و خیرات و امانات داشته باشد می‌تواند به نزدیکترین شعبه ما که در تمام شهرها وجود دارد، مراجعه کند و یا به سامانه هلال‌احمر مراجعه کند. اگر خیرین تماس بگیرند، ما می‌رویم و کمک‌ها را دریافت می‌کنیم و به عنوان خادمان مردم، این کمک‌ها را در اختیار نیازمندان قرار می‌دهیم.
رئیس جمعیت هلال‌احمر در ادامه با تاکید براینکه همیشه رهنمودهای رهبری و قوانین، تابلوی راهنمای ما برای خدمت بوده است، خاطرنشان کرد: ما هرچقدر بتوانیم خودمان را از دولت جدا کنیم و مستقل باشیم، به آرمان‌های هلال‌احمر نزدیکتر می‌شویم.
 

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=41769

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.