• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳

ایران – امارات؛ یک جام دیگر در کرانه؟

  • 06 خرداد 1402 - 13:54
ایران – امارات؛ یک جام دیگر در کرانه؟

به گزارش ایسنا، تیم ملی فوتبال ساحلی ایران که یکی از پرافتخارترین رشته‌های تیمی تاریخ ورزش ایران محسوب می‌شود، شامگاه جمعه (پنجم فروردین) با کام‌بک مقابل تیم ملی ژاپن در کشور عربستان، سهمیه بازی‌های ساحلی جهان را به دست آورد و تابستان در جزیره بالی اندونزی حضور خواهد داشت.
شاگردان علی نادری برای کسب سهمیه بازی‌های جهانی مسیر راحتی نداشتند. این بازی‌ها که به میزبانی عربستان در شهر جده، یکی از شهرهای بزرگ این کشور برگزار می‌شود، از روز پنجشنبه آغاز شد. ساحلی‌بازان ایران در سمت دشوار مسیر جام قرار گرفتند و برای کسب سهمیه باید با تایلند و ژاپن دیدار می‌کردند.
تیم ملی در بازی اول خود مشکل چندانی نداشت و تایلند را با حساب ۷ بر ۲ از پیش رو برداشت تا آماده بازی دشوار با ژاپن (نایب قهرمان جام جهانی) شود که حکم کسب سهمیه بازی‌های ساحلی جهان را داشت.

انتقال قدرت از ژاپن به ایران
ایران دو ماه قبل در فینال جام ملت‌های آسیا با ژاپن روبرو شد و توانست سامورایی‌ها را با نتیجه قاطع ۶ بر صفر شکست دهد و یکی از بی‌حرف‌ و حدیث‌ترین قهرمانی‌های تاریخ خود را به دست آورد.
بیشتر بخوانید

صعود ساحلی‌بازان فوتبال ایران به مسابقات جهانی

کمتر از دو ماه بعد از آن دیدار، مسیر ایران و ژاپن که قدرت‌های بلامنازع آسیا محسوب می‌شوند در عربستان به هم خورد. این بار ژاپنی‌ها که زخم خورده بودند، قدرتمند ظاهر شدند و در زمان اول بازی با نتیجه ۲-۱ از تیم علی نادری پیش افتادند. در زمان دوم تیم ملی به خودش آمد و ورق برگشت تا ساحلی‌ بازان ایران با کام‌بک به موقع حساب کار را ۳-۲ کنند. در زمان سوم ژاپن بازی را به تساوی ۳-۳ رساند تا بازی در آستانه ورود به وقت‌های اضافه قرار گیرد.
در حالی که فقط سه دقیقه به اتمام مسابقه باقی مانده بود، کاپیتان مسلم مسیگر که به «مسی فوتبال ساحلی» معروف است، گل چهارم و پیروزی‌بخش ایران را به ثمر رساند تا ایران قدرت خود را به رخ رقیب بکشد. این پیروزی مهر تاییدی بر انتقال قدرت از ژاپن به ایران بود. (در یک برهه چند ساله حدفاصل سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۳ ایران در جام ملت‌ها حذف شد و در ادامه به علت شیوع کرونا، دو جام جهانی را به طور متوالی از دست داد.)
یک جام دیگر در ویترین ساحلی‌بازان؟
با این پیروزی، ایران اکنون یک پای فینال است و در بازی نهایی خود به مصاف امارات می‌رود که در نیمه آسان‌تر جدول با عمان و عربستان روبرو شد و توانست هر دو رقیب خود را شکست دهد اما در فینال کار راحتی ندارد.
نگاهی به دیدار اخیر ایران و امارات در جام ملت‌های آسیا نشان می‌دهد که شاگردان علی نادری با نتیجه ۷ بر ۲ رقیب خود را شکست داده بودند و با عنوان صدرنشین از دور گروهی صعود کردند.

امشب ساعت ۲۰:۳۰ به وقت عربستان (۲۱ به وقت ایران) ساحلی‌بازان ایران در جده رو در روی اماراتی‌ها قرار می‌گیرند و به دنبال یک جام قهرمانی دیگر و تکمیل افتخارات خود هستند.
موفقیت‌های اخیر تیم ملی فوتبال ساحلی در حالی رقم خورده که با رفتن جمعی از ستاره‌ها از جمله محمد احمدزاده، محمد عبداللهی و پیمان حسینی و تزریق بازیکنان جوان به این تیم و همینطور استفاده از یک مربی کم تجربه مانند علی نادری، ایران تبدیل به قدرت اول آسیا شده است.
قهرمانی بازی‌های جهانی و جام جهانی؟
ساحلی بازان ایران در سال جاری دو تورنمنت مهم را در پیش رو دارند. اول بازی‌های جهانی است که در دوره گذشته در رتبه سوم قرار گرفت و حالا در سودای قهرمانی جهان است. این رقابت‌ها ۱۴ تا ۲۱ مرداد برگزار می‌شود.
دومین تورنمنت مهم تیم ملی جام جهانی است. جام جهانی ۲۵ آبان ۱۴۰۲ در امارات آغاز می‌شود که ایران در دو دوره اخیر غایب بوده اما در سال ۲۰۱۷ توانست رتبه سوم را به دست آورد. بعد از کسب مقام قهرمانی جام بین قاره‌ای در پاییز ۱۴۰۱ اکنون قهرمانی در جام جهانی را نزدیک‌تر از همیشه می‌بیند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=42513

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.