• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳

افتتاح نیروگاه زمین گرمایی مشگین‌شهر تا مردادماه

  • 08 اردیبهشت 1401 - 12:47
افتتاح نیروگاه زمین گرمایی مشگین‌شهر تا مردادماه

به گزارش خبرنگار مهر، محمود عباس‌زاده مشکینی قبل از ظهر پنجشنبه در مراسم کلنگ‌زنی مدرسه ۶ کلاسه «قره‌قیه» در مشگین‌شهر اظهار کرد: با تلاش و پیگیری مدیرکل جوان و جهادی نوسازی و تجهیز مدارس امیدواریم تا مهرماه در این روستا این واحد آموزشی تکمیل و تحویل اهالی شود.

وی از مدرسه به عنوان سمبل توسعه و پیشرفت فرهنگی و مدنی هر منطقه به ویژه مناطق روستایی یاد کرد و گفت: در کنار ساخت واحدهای آموزشی، سعی بر این است تا تجهیزات و امکانات نرم‌افزاری مناسب نیز در کلاس‌های درس برای دانش‌آموزان و نسل آینده فراهم آید.

نماینده مردم مشگین‌شهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برخی از مدارس پیش از انقلاب احداث شده و عمر مفید آنها سپری شده که ضروری است نسبت به تعمیر، تجهیز و ساخت واحدهای آموزشی جدید اقدامات جدید و پیگیری‌ها انجام شود.

عباس‌زاده مشکینی به وضعیت منابع اعتباری دولت و سختی جذب این منابع اشاره کرد و افزود: در سال‌های گذشته گاه منابع اعتباری در پایان سال برگشت می‌خورد در حالی که الان در کشور منابع محدود اعتباری صرف کارها و پروژه‌های عمرانی می‌شود و ما در جذب این منابع با بیشترین مشکلات و نارسایی‌ها روبه‌رو هستیم.

وی با بیان اینکه چهار هزار پروژه نیمه‌تمام در کشور با پیشرفت پنج تا ۹۰ درصد در دست دولت باقی مانده است، خاطرنشان کرد: ۹۵ درصد منابع درآمدی کشور از فروش نفت و سایر منابع صرف پرداخت ردیف‌های جاری می‌شود و کمتر از پنج درصد به پروژه‌های عمرانی و زیربنایی اختصاص می‌یابد.

عباس‌زاده مشکینی تعداد کارکنان و عائله دولت را زیاد و پرداختی به آنها را با حجم سنگین توصیف کرد و ادامه داد: تمام دولت‌ها تلاش می‌کنند تا با فروش اوراق مشارکتی دولت‌های بعدی را گرفتار بدهی‌های سنگین کنند که در دولت روحانی نیز چنین اتفاقی رخ داده و دولت سیزدهم تلاش می‌کند تا بخشی از این بدهی‌های سررسید شده را که در قالب اوراق بوده، پرداخت کند.

نماینده مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: ما در جذب اعتبارات برای استان و منطقه محروم مشگین‌شهر با تردستی و حرفه‌ای‌گری سعی می‌کنیم تا از ردیف‌های مختلف ملی جذب منابع را انجام دهیم که قطعاً این کار در شرایط تحریم و مقاومت ملت ایران در برابر هجمه‌های بیگانگان یک حرکت سخت و دشوار است.

وی به عنایت ویژه وزیر آموزش و پرورش به منطقه مشگین‌شهر اشاره کرد و گفت: وزیر آموزش و پرورش چون خود از منطقه محروم در رده‌های مختلف مدیریتی بوده، قطعاً تلاش می‌کند تا بیشترین توجه را به مناطق محروم انجام دهد که در تابستان نیز قرار است در سفری به مشگین‌شهر از پروژه‌ها و طرح‌های آموزشی بازدید کنند.

عباس‌زاده مشکینی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: ما برای تجهیز مدارس مشگین‌شهر ۲ میلیارد تومان منابع از نوسازی مدارس درخواست کرده بودیم که امیدواریم در سال‌جاری و تا مهرماه این منابع تخصیص یافته و شاهد تجهیز واحدهای آموزشی به امکانات مناسب باشیم.

وی روستای «قره‌قیه» را از مناطق با فرهنگ و اصیل با مردمان نجیب یاد کرد و افزود: تمام تلاش ما در مشگین‌شهر بر این است تا واحدهای آموزشی به ویژه در مناطق روستایی را سر و سامان بدهیم.

عباس‌زاده مشکینی تصریح کرد: در یک سال اخیر به اندازه ۴۰ سال گذشته پیگیری‌ها و جذب منابع از طریق ردیف‌های ملی انجام شده و ما بیشترین تلاش را در جذب این منابع انجام دادیم.

وی خاطرنشان کرد: باید مدیران استانی و شهرستانی پیگیری‌های لازم را برای جذب اعتبارات از ردیف ملی و وعده‌های وزرا و رئیس جمهور انجام دهند تا یک دستور کاغذی تبدیل به کار عمرانی و اجرایی برای حل مشکلات شود.

عباس‌زاده مشکینی اضافه کرد: نماینده به تنهایی معجزه نمی‌کند بلکه در کنار نماینده باید سایر مسئولان نیز تلاش جدی انجام دهند تا کارهای عمرانی و زیربنایی با جذب منابع و اعتبارات بیشتر به سرانجام برسد.

وی بیان کرد: انتظار می‌رود در کنار این پیگیری‌ها و اقدامات، مردم نیز به صحبت‌های در گوشی و غیرواقعی که گاه ناامیدکننده است، توجهی نداشته باشند بلکه تلاششان بر همراهی بیشتر با مسئولان و نمایندگان باشد.

نماینده مردم مشگین‌شهر در مجلس شورای اسلامی به پروژه عظیم زمین گرمایی مشگین‌شهر اشاره کرد و ادامه داد: با افتتاح نیروگاه زمین گرمایی مشگین‌شهر، سبد انرژی کشور تکمیل می‌شود تا ما در همه حوزه‌ها تولید انرژی آبی، بادی، فسیلی و… را داشته باشیم که قطعاً پروژه زمین گرمایی مشگین‌شهر بعد از گذشت ۲۰ سال با تکنولوژی‌های جدید مردادماه به بهره‌برداری خواهد رسید.

منبع : مهر

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=20769

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.