• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳

ارتش سودان: توافق آتش‌بس شامل موضوعات سیاسی نمی‌شود

  • 31 اردیبهشت 1402 - 19:05
ارتش سودان: توافق آتش‌بس شامل موضوعات سیاسی نمی‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، ارتش سودان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: توافق امضاشده میان ارتش سودان و نیروهای پشتیبانی سریع، تنها حوزه‌های نظامی و فنی و اقدامات حمایتی از غیرنظامیان را دربرمی‌گیرد و به موضوعات سیاسی نمی‌پردازد.
ارتش سودان در بیانیه خود که در صفحه مجازی رسمی آن منتشر شده است، با قدردانی از میانجیگری عربستان سعودی و ایالات متحده آمریکا در امضای توافق آتش‌بس افزود: جهت کاهش رنج‌های مردم سودان در نتیجه شورش شوم صورت‌گرفته و هم‌چنین جهت تسهیل در حوزه‌های انسانی و حیاتی زندگی هم‌وطنان، ارتش سودان دیروز در جده توافقنامه آتش‌بس کوتاه مدت و اجرای اقدامات انسانی را با شورشیان به امضا درآورد.
در ادامه این بیانیه آمده است: مدت زمان آتش‌بس کوتاه‌مدت، ۷ روز است که از از ساعت نه و چهل و پنج دقیقه شامگاه فردا دوشنبه ۲۲ مه به اجرا در می‌آید.
فرماندهی ارتش سودان افزود: این توافق، تنها حوزه‌های نظامی و فنی مربوط به اجرای آتش‌بس موقت، آزادی رفت‌وآمد غیرنظامیان و حمایت از آنان در برابر خشونت و تجاوزهای شورشیان، تخلیه بیمارستان‌ها، حفاظت از بخش‌های خدماتی و موضوعات مرتبط را در برمی‌گیرد و به هیچ کدام از موضوعات سیاسی نمی‌پردازد.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=42277

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.