• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳

آمریکا در آتش جنگ اوکراین می‌دمد اما چین طرح صلح ارائه می‌دهد

  • 30 فروردین 1402 - 13:50
آمریکا در آتش جنگ اوکراین می‌دمد اما چین طرح صلح ارائه می‌دهد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل تاس، لیو شیائومینگ، فرستاده ویژه دولت چین در امور شبه‌جزیره کره می‌گوید که آمریکا همواره در حال دامن زدن به آتش جنگ اوکراین است و در سوی مقابل، چین طرح صلح مطرح کرده است.
شیائومینگ گفت: طرف چینی در موضوع صادرات کالاها و ادوات جنگی همیشه موضعی متعادل و مسئولانه اتخاذ می‌کند. خلاف آمریکا و کشورهای غربی که همواره به آتش بحران اوکراین دامن زده‌اند، ما برای حل و فصل آن، با طرح صلح پیشقدم شده‌ایم.
وزارت خارجه چین در اواخر فوریه درباره حل و فصل سیاسی بحران در اوکراین، گزارش وضعیت منتشر کرد. این گزارش که ۱۲ بند دارد و از جمله آنها می‌توان به درخواست برای آتش‌بس، احترام به منافع قانونی تمام کشورها در حوزه امنیت، حل و فصل بحران بشردوستانه در اوکراین، تبادل ارای جنگی بین مسکو و کی‌یف و همچنین لغو تحریم‌های یک‌جانبه‌ای که بدون تصمیم و تایید متقابل شورای امنیت اعمال شده، اشاره کرد.
در این سند، چین توضیح داده که گفتمان و مذامره تنها راه حل بحران اوکراین بوده و از تمام طرفین خواست تا از «نزدیک شدن» مسکو و کی‌یف به سمت یکدیگر حمایت کرده و خواستار ازسرگیری مذاکره مستقیم در اسرع وقت شد.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=40802

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.