• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳

آماده برگزاری انتخابات الکترونیکی هستیم

  • 02 خرداد 1402 - 19:00
آماده برگزاری انتخابات الکترونیکی هستیم

به گزارش خبرنگار مهر، احمد وحیدی، در جمع خبرنگاران در خصوص شمارش الکترونیکی آرای انتخابات گفت: این نظر را داریم که شمارش آرا به صورت الکترونیکی انجام شود. در قانونی که در مجلس هم بر آن تأکید شده بود؛ پیش‌بینی کردیم که یک هشتم آرا به صورت الکترونیکی شمارش شود. ما در همان حد یک هشتم آرا آمادگی شمارش الکترونیکی را داریم اما در تلاشیم میزان رأی گیری الکترونیکی بیشتر شود.
وی در خصوص تأمین حق آبه ایران از رود هیرمند هم گفت: در تمام تماس‌هایی که با طرف افغانستانی داشتیم آنها بر حق ایران تاکید داشتند و قول دادند که این کار را انجام دهند اما امروز آنان ادعا می‌کنند که آبی وجود ندارد در حالی که گزارشاتی داریم که آب وجود دارد. لذا قرار بر این بوده است که مسئولین ما از نزدیک این موضوع را تأیید کنند اگر مسئولین ما این موضوع را تأیید نکردند که تاکنون هم صحت سخنان طرف افغان را تأیید نکردند؛ آنها باید به ادعای خود عمل کنند. مسئولین ما تاکنون گزارش داشتند که حق آبه ایران را باید افغانستان بدهند که تاکنون نداده‌اند. امیدوارم طرف افغانستانی هم پیام دوستی ایران را که تاکنون سال‌ها میزبان آنان بوده است بپذیرند و بدانند که بسیاری از هموطنان ایرانی ما دچار کم آبی هستند و این مشکل را هرچه زودتر حل کند.

وی با عرض تسلیت نسبت به شهادت ۵ مرزبان کشورمان در مرز سراوان در خصوص این حادثه غمبار گفت: دستگاه‌های اطلاعاتی عاملان این حادثه را پیدا خواهند کرد و به مجازات خواهند رساند اما طرف پاکستانی هم باید همکاری لازم را با ما داشته باشد و مطمئناً این همکاری به زودی صورت خواهد گرفت و عاملین این جنایت به مجازات خواهند رسید.

وحیدی در خصوص اخرین وضعیت لایحه حق تجمع و اعتراضات و شیطنت دولت‌های غربی در این خصوص گفت: اظهارات دولتمردان غربی که امروز شاهد آن هستیم در حالی است که در کشورهای غربی در برابر اعتراضات با خشونت برخورد می‌شود. اظهارات طرف غربی‌ها اساسأ ارزشی ندارد اما ما بر اساس اصل پاسخگویی و بر اساس قانون اساسی تظاهرات قانونی و هدفمند را بر اساس اهداف صنفی قبول داریم و قابل قبول است و تاکنون هم موارد متعددی از تظاهرات را شاهد بودیم. تظاهرکنندگانی خواسته‌های صنفی خود را جلوی مجلس و جلوی نهاد ریاست جمهوری مطرح کردند که این اتفاق همیشه در حال رخ دادن است.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: با این وجود لایحه‌ای را برای این خصوص آماده کردیم و مجلس شورای اسلامی هم در دست بررسی دارد که ضوابط دقیق‌تری برای آن مشخص شود. ما هم در وزارت کشور مشخصات دقیق بررسی کردیم و منتظر مجلس شورای اسلامی هستیم تا لایحه را به قانون تبدیل کند. ما در لایحه پیشنهادی هم به این موضوع تاکید کردیم که اعتراضات هدفمند با رعایت انضباط اجتماعی مورد قبول ماست چهارچوب و فرمول آن پیش‌بینی شده است.

وی درخصوص لایحه عفاف و حجاب هم گفت: رعایت حجاب یک ضرورت اجتماعی و اخلاقی است و اصل مهمی برای حفظ و صیانت خانواده است. خوشبختانه بسیاری از زنان و بانوان ما کاملاً با ارزش‌ها همخوانی دارند و آنها را رعایت می‌کنند. آن دسته از بانوانی که حجاب قانونی را رعایت نمی‌کنند از آنها در لایحه خواسته شده است که از به قانون عمل کنند و یک فرد مسئول هم خود را در برابر قانون پاسخگو می‌داند. این قانون ممکن است روزی در خصوص ترافیک باشد روزی در خصوص ویروس کرونا؛ قانون جدید در خصوص حجاب است تا آن دسته معدودی از افرادی که حجاب را رعایت نمی‌کنند آن را رعایت کنند.

وزیر کشور با اشاره به سیاست‌های خصمانه دولت‌های غربی در خصوص مسأله حجاب گفت: ما دست‌های دشمنان را هم در خصوص مسأله حجاب می‌بینیم که نمی‌خواهند این قانون حجاب به صورت مسالمت آمیز اجرایی شود اما دشمنان بدانند که در این زمینه موفق نخواهند شد.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=42361

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.